Te porady pozwolą Wam się cieszyć dobrą kondycją, szczupłą sylwetką i świetnym samopoczuciem!

1. Stosuj przyprawy. Udowodniono, że wąchanie przyjemnych zapachów przed jedzeniem sprawia, że nasz mózg szybciej odczuwa sytość, a Ty zjadasz mniej.

2. Marzysz o pięknie wymodelowanym brzuchu? Zapomnij o brzuszkach. Ten rodzaj wysiłku nie powoduje spalania tłuszczu. Kluczem do sukcesu jest właściwa dieta i wysiłek tlenowy (np. jazda na rowerze, jogging czy pływanie).

3. Stosujesz rozmaite kremy, a mimo to Twoja skóra traci jędrność? Wypróbuj prostą domową metodę. Podczas kąpieli przez kilka minut polewaj naprzemiennie ciało ciepłą i zimną wodą. Podczas tego zabiegu nacieraj skórę szorstką gąbką. Poprawisz ukrwienie, usuniesz zbędne metabolity i odżywisz swoje ciało. Nie zapomnij też o spożyciu dużej ilości wody mineralnej.

4. W ciągu dnia pij wodę z lodówki. Twój organizm musi utrzymać homeostazę, zimny płyn musi zostać ogrzany a w tym celu organizm wydatkuję energię. Nie jest to co prawda spektakularna liczba, ale śmiało można powiedzieć, że to prosty sposób na spalenie kilkudziesięciu kalorii każdego dnia.

5. Tłuszcz nie jest Twoim wrogiem. Każdy jadłospis powinien być bogaty w zdrowe tłuszcze, jak oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy czy tłuste ryby. Wypływają pozytywnie na zdrowie, funkcjonowanie organizmu i na spalanie tkanki tłuszczowej.

6. Niejedzenie po godz. 18 jest błędem. Nie oznacza to, że należy najeść się tuż przed snem. Twój ostatni posiłek, powinien być lekki, bogaty w proteiny i zostać spożyty na około 90 minut przed snem. Świetnie sprawdzi się serek wiejski lub odrobina twarogu.

7. Pamiętaj, że ciemne pieczywo nie musi być zdrowe. Zwykle jest barwione miodem lub karmelem. Zwróć uwagę na skład i wybieraj to z mąki pełnoziarnistej oraz żytniej.

8. Niech we wszystkich posiłkach na Twoim talerzu znajdą się warzywa. Najlepiej w każdym posiłku w innym kolorze.

9. Nie odwlekaj śniadania w nieskończoność. Spożyj je do 1 godziny po wstaniu. Dzięki temu, już po kilkunastu dniach przyspieszy to Twój metabolizm i sprawi, że będziesz czuć pozytywną energię od samego rana.

10. Kluczem do sukcesu w każdej diecie nie jest żelazna dyscyplina. Skup się na regularności jedzenia, wybieraj zdrowe pełnowartościowe produkty i dodaj porcję aktywności fizycznej. To znacznie ważniejsze niż liczenie każdej rzodkiewki.

11. Poranna gimnastyka lub kilkunastominutowy jogging świetnie przyspiesza metabolizm i dodaje energii na cały dzień.

12. Nie wierz producentom suplementów. Gdyby wszystko, co mówią było prawdą nie istniałby problem otyłości. Znacznie ważniejsze od tabletek jest zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna.

13. Przesadziłeś ze słońcem? To oznacza, że w Twoim organizm toczy się uogólniony stan zapalny. Weź aspirynę, a posiłki wzbogacaj takimi przyprawami jak imbir, pieprz cayenne, kurkuma, papryka chilli, przez swoje działanie przeciwzapalne pomogą złagodzić skutki poparzeń.

14. Ostatnia sesja treningowa była ciężka? Bolą Cię mięśnie? Spróbuj prostej krioterapii. Do woreczka włóż kilkanaście kostek lodu, owiń go szmatką, by nie dopuścić do odmrożenia skóry i rozcieraj bolące miejsca kolistymi ruchami przez kilka minut. Ulga gwarantowana.

15. Jedz mniej a częściej, przynajmniej 5 posiłków równomiernie rozłożonych w ciągu dnia. Nie wierzysz, że to działa? Podziel swoje dotychczasowe posiłki na 5-6 mniejszych. Będziesz spożywać taką sama ilość kcal jak obecnie, a po miesiącu waga pokaże mniej.

16. Regularnie korzystaj z sauny. Choć pojedyncza sesja powoduje jedynie utratę wody, to regularne korzystanie wpływa pozytywnie na szybkość metabolizmu. Organizm łatwiej poradzi sobie z naddatkiem kalorii. A dodatkowo usprawni to pracę układu sercowo naczyniowego i odpornościowego.

17. Jedz powoli. Wyłącz telewizor i radio. Skup się na tym, co masz na talerzu (najlepiej dużym – większy talerz sprawia, że optycznie wydaje Ci się, że jedzenia jest więcej). Pamiętaj, że uczucie sytości nie pojawia się od razu, a dopiero w kilka minut po spożyciu posiłku. Dlatego szybkie jedzenie sprawia, że jesz znacznie więcej.

18) Nie chodź na zakupy z pustym żołądkiem, bo okaże się, że kupisz znacznie więcej zbędnego jedzenia. Zabierz ze sobą nieco migdałów lub orzechów nerkowca. Zdrowa przekąska zawsze się przyda.

19. Zamień masło czekoladowe na orzechowe lub migdałowe. Jest równie smaczne, za to zdecydowanie zdrowsze. Możesz również przyprawić je odrobiną gorzkiego kakao lub cynamonem.

20. Czujesz, że jesteś obrzmiały, organizm gromadzi wodę? Przyczyną może być nie tylko niewłaściwa podaż soli, często winowajcą jest zbyt małe spożycie płynów lub duża ilość złych węglowodanów w Twoim jadłospisie, czasem także kłopoty zdrowotne i metaboliczne. Doraźnie możesz popijać napar z pokrzywy i dużo wody mineralnej.

Facebook Comments

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy