Cała Polska biega, a Ciebie to nudzi? Spokojnie! Jest tyle innych oryginalnych aktywności sportowych, że z pewnością wybierzesz coś dla siebie. Nietypowe formy ruchu poprawią Twoje samopoczucie i zaskoczą znajomych.

Aktywność fizyczna jest najważniejszym elementem procesu odchudzania czy utrzymania dobrej sylwetki. Żadne diety nie przyniosą tak dobrych rezultatów, jak trochę ruchu! Ważne jednak, aby to nie był przymus, przykry obowiązek czy realizowanie wszechobecnej mody, ale aktywność, która będzie przyjemną chwilą relaksu i możliwością podniesienia poziomu endorfin w organizmie. Na szczęście oferta treningów jest bardzo szeroka. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Ćwiczenia ruchowe

Pilates czy ćwiczenia na piłkach stały się już dla nowoczesnych kobiet normą. Wzmacniają mięśnie, nie obciążają stawów, sprawiają, że jesteśmy naprawdę dobrze rozciągnięte. Do tego ryzyko kontuzji jest naprawdę niewielkie. Jeśli jednak nie lubimy tak precyzyjnych sportów, można pokusić się o coś bardziej energetycznego. Chociażby aerobox, czyli połączenie boksu i sztuk walki z aerobikiem. Są to głównie ćwiczenia wytrzymałościowe, które pozwalają szybko spalić kalorie i poprawić układy – krążeniowy i oddechowy. Podobne efekty, można uzyskać także trenując sport, który ostatnio stał się hitem. Chodzi oczywiście o spinning, czyli ćwiczenia przy muzyce na rowerku stacjonarnym. Szybkie spalanie kalorii gwarantowane! Dodatkowo wspaniale wyrzeźbi pupę i uda.

Taniec

Jeśli nie lubisz wyciskać siódmych potów, podczas treningu tylko dla dobrej figury warto połączyć przyjemne z pożytecznym. Można przecież tracić kalorie, jednocześnie ucząc się tańczyć. Idealną propozycją w tym przypadku jest zumba, która łączy elementy tańców latynoskich z fitnessem.

Odważnym paniom proponujemy pole dance, czyli popularny taniec na rurze. Dziś nie kojarzy się go z kobietami lekkich obyczajów, ale z prawdziwym taneczno-sportowym wyzwaniem. Pole dance nie tylko wzmacnia mięśnie całego ciała, ale również pozwala odkryć swoje mocne strony i poczuć się bardziej kobieco.

Gry zespołowe

W tej kategorii też jest w czym wybierać! Dodatkowym plusem takich treningów jest wzajemne motywowanie się do ćwiczeń. Jeśli chcemy zadbać o aktywność z przyjaciółką można zacząć od badmintona. To przyjemny sposób na relaks i poprawę kondycji. Jednak spróbujcie odrobinę porywalizować! Badminton jest jednym z najszybszych sportów, dlatego grając liczcie punkty, a nie odbicia.

W ostatnim czasie prężnie rozwija się także sport dla pań o mocnych nerwach i silnych mięśniach. Mowa o futbolu amerykańskim. Jeśli komuś wydaje się, że to sport tylko dla mężczyzn jest w błędzie. Nowo powstała żeńska drużyna ze stolicy pokazała już, na co ją stać, a rekrutacja wciąż trwa!

Sporty wodne

Dla osób z chorobami kręgosłupa czy stawów idealnym rozwiązaniem jest po prostu basen. Niezależnie od stylu, którym pływamy wzmacniamy swoje mięśnie, które utrzymują nasz układ kostny. Jednak pływanie w jedną i drugą stronę basenu, może się po jakimś czasie znudzić. Wtedy warto wypróbować zajęcia aqua aerobiku. Aspekty zdrowotne w tym wypadku nadal będą uwzględnione, a przy tym poprawimy kondycję i zrelaksujemy się po ciężkim dniu.

Aktywności na świeżym powietrzu

Wiosną, przy tak pięknej pogodzie, aż żal siedzieć w domu. Dlatego, jeśli do tej pory żaden sport nie zrobił na Tobie wrażenia może wystarczy tylko zmienić codzienne czynności na bardziej aktywne. Do pracy dojeżdżać na rowerze albo hulajnodze, a na spotkanie z koleżankami, zamiast na kawę, wybrać się na wspólne rolki lub spacer z kijami do nordic walkingu. Każda forma aktywności, pod warunkiem, że będzie systematyczna, przyniesie dobre rezultaty dla naszego zdrowia i figury.

Powodzenia!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy