Jest wiele sposobów na to, aby wyćwiczyć wymarzoną sylwetkę. Jazda na rowerze, bieganie, rolki czy fitness. Jednak wiele osób nie ma zwyczajnie czasu na chodzenie do siłowni. Dla nich mamy inne rozwiązanie – ćwiczenia na stepperze.

Stepper to niewielkie urządzenie, które posiada dwie podpory na stopy. Jego dużą zaletą jest właśnie to, że jest naprawdę mały i zmieści się w każdym mieszkaniu. Przechowywanie również nie będzie problemem – wystarczy wsunąć go pod łóżko. Wykorzystuje się go w ćwiczeniach cardio. Na rynku dostępnych jest wiele modeli stepperów – magnetyczne, mechaniczne, steppery pozwalające na skrętne ruchy czy takie z linkami służącymi od razu do ćwiczeń mięśni w górnych partiach ciała. Większość z nich wyposażona jest w komputerowe liczniki, które mierzą przebytą trasę czy spalone kalorie.  Prócz niewielkich rozmiarów, stepper to także szereg innych rozmaitych plusów. Po pierwsze urządzenie nie jest drogie – jego cena waha się między 100 – 250 zł. Ćwiczenia na stepperze nie wymagają od nas również wychodzenia z domu, a w trakcie treningu możemy pozwolić sobie na oglądanie ulubionego serialu – łączymy więc przyjemne z pożytecznym. Oczywiście, jak przy każdym urządzeniu do ćwiczeń są również i minusy. Ciężko jest tutaj regulować tempo treningu, co sprawia, że trwa on nieco dłużej niż pozostałe formy aktywności. Poza tym wraz z upływem czasu, ćwiczenia mogą stać się dla nas bardzo monotonne, co może zniechęcać do ich kontynuowania. Niemniej jednak, efekty ćwiczeń powinny być wystarczającą motywacją do tego „nudzenia się”.

Co nam daje stepper

To, co dla większości najważniejsze, to informacja o tym, jakie efekty można uzyskać trenując z wykorzystaniem steppera. W trakcie treningu zaangażowane są mięśnie nóg i pośladków, dzięki czemu poprawiamy i podnosimy kształt pupy, a także wysmuklamy nasze nogi oraz biodra. Spalamy nadmiar tkanki tłuszczowej, poprawiamy krążenie krwi, co pozytywnie wpływa na pozbywanie się cellulitu. Ćwiczenia te wzmacniają również mięśnie brzucha czy ud, a przy tym nie obciążają naszych stawów. Właśnie dlatego trening z wykorzystaniem steppera jest odpowiedni dla każdego, bo to my sami decydujemy, ile czasu na niego poświęcamy.

Jak ćwiczyć

Aby zyskać pożądane efekty, na samym wstępie musimy zaznaczyć, że wymaga to systematyczności. Najlepiej minimum 3 razy w tygodniu po około 15-20 minut i w miarę możliwości wydłużać czas ćwiczeń. Przed rozpoczęciem nie zapominaj o krótkiej rozgrzewce, a następnie pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej postawy – wyprostowane plecy, ściągnięte łopatki, nogi lekko ugięte w kolanach i napięte mięśnie brzucha. Skoro już znasz wszystkie plusy i wiesz, jak rozpocząć trening, nie ma na co czekać!

Facebook Comments

One Comment

  • Kamila pisze:

    Sama ćwiczę i bardzo sobie chwalę! Nogi smukłe, pupa podniesiona i samopoczucie o wiele lepsze, polecam dziewczyny naprawdę warto :) Do tego jeszcze jakiś krótki jogging w weekend i nowa figura w miesiąc :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy