10 Sie

Dlaczego nie możesz zrezygnować z podjadania?

Żyjemy szybko. Dużo się stresujemy, denerwujemy, za to mało dbamy o siebie. Zamiast jeść regularnie i zdrowo, mamy tendencje do jedzenia tego, co wpadnie nam w ręce. Jakie inne czynniki powodują, że podjadamy, jakie są tego konsekwencje i jak sobie z tym poradzić?

Częściej, ale mniej!

Warto zacząć od zrównoważonej diety. W tym momencie pewnie już połowa z Was pomyślała, że nie ma czasu, czy ochoty na dietę. Albo w ogóle potrzeby. Dieta, czyli zrównoważony sposób żywienia, jest jednak niezbędna KAŻDEMU człowiekowi, bez względu na jego wagę, czy upodobania żywieniowe. Dieta to nie odchudzanie, to styl życia. Jest jedna zasada, tak zwana złota zasada, która w każdej diecie sprawdza się i jest niezawodna: jedzmy częściej, ale mniejsze porcje. Dzięki temu, będziemy regularnie dostarczali naszemu organizmowi wszystkiego czego potrzebuje i z pewnością damy sobie większe szanse na wyeliminowanie podjadania z naszego życia.

Głód czy apetyt?

To bardzo ważne pytanie, które warto sobie zadać za każdym razem kiedy proces podjadania jest już w toku. Jesteśmy tylko ludźmi. Uwielbiamy jeść, kochamy podjadać. To zupełnie normalnie, że czasem nas coś kusi. Jeśli jednak podjadamy kilka razy dziennie, może to oznaczać problem. Lepiej nie przyzwyczajać się do złych nawyków – te mogą nas zaprowadzić do punktu, w którym naprawdę przekonamy się czym jest dieta odchudzająca. Więc zanim sięgniesz po kolejną przekąskę, zastanów się: czy aby na pewno odczuwasz głód?

Lek na całe zło świata

Niemiły szef, teściowa, stresująca rozmowa w pracy, nerwowy mąż. Czekolada poradzi sobie ze wszystkimi problemami świata. Panowie twierdzą, że potrafi to również mięso.  Pewnie każdy z Was ma coś takiego, co zawsze uśmierzy ból i pozwoli się uspokoić, zapomnieć o problemie. Te jednak, należy rozwiązywać, a nie zajadać. Świetnie w tym przypadku sprawdzają się wszelkie aktywności fizyczne. Bieganie czy pływanie doskonale pomagają się odstresować, dodają energii, a dodatkowo pozytywnie wpływają na zdrowie.

Nocne podjadanie

Nocne podjadanie tuczy nas razy dwa! Niestety to nie żart, a udowodniony przez amerykańskich naukowców fakt. Warto zatem wziąć go sobie do serca i nie podjadać po 20. Stosowanie się do tej zasady jest pierwszym dużym krokiem do wyłączenia złego nawyku podjadania ze swojego życia.

Uwaga, nadwaga!

Warto wspomnieć o skutkach ubocznych niewinnego podjadania. Te niestety nie są już takie niewinne, a wręcz mocno niepokojące. Nadwaga – choroba cywilizacyjna, problem współczesnego społeczeństwa. Jemy bo lubimy i nie zdajemy sobie sprawy, jakie skutki niesie za sobą takie niekontrolowane podjadanie. W tym roku Ministerstwo Zdrowia znowelizowało ustawę dotyczącą produktów sprzedawanych w sklepikach szkolnych. Wszystko dla naszych pociech, nie tylko aby nie podjadały, ale również aby uczyły się dobrych nawyków żywieniowych. Zadbajmy o to aby i w domu panowała atmosfera zdrowego odżywiania się. Zdrowo jedząc, po prostu będziecie się lepiej czuć i więcej uśmiechać.

Co i jak?

Aby troszkę ułatwić Wam proces rezygnacji z podjadania, podsuwamy kilka złotych zasad:

  1. Między wyznaczonymi posiłkami możesz jeść – ale tylko warzywa.
  2. Nie dojadaj po bliskich.
  3. Podczas gotowania próbuj tylko wtedy, kiedy musisz.
  4. Trzymaj się wyznaczonych godzin na posił
  5. Absolutnie, pod żadnym pozorem nie podjadaj po 20.
Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy