08 Sty

Dziewczyno, dźwigaj ciężary!

Sporty siłowe to domena mężczyzn? Nic bardziej mylnego! Jeśli sądzisz, że trening siłowy sprawi, że będziesz wyglądała jak kulturystka, to jesteś w błędzie! Idealnym sposobem na utracenie zbędnych kilogramów oraz ogólną poprawę sylwetki są właśnie ćwiczenia siłowe.

W zdrowym ciele, zdrowy duch

Styczeń to miesiąc, który obfituje w noworoczne postanowienia. Zazwyczaj wśród nich możemy znaleźć: rzucanie palenia, ograniczenie słodyczy, czy też pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Ostatni punkt z tej listy króluje wśród kobiecych postanowień. Różowe sztangielki i czterogodzinne maratony na rowerkach stacjonarnych odchodzą do lamusa. Coraz więcej kobiet zaczyna swoją przygodę z treningiem siłowym.

I bardzo dobrze, bo trening siłowy połączony z 20-30 minutowymi ćwiczeniami typu cardio i odpowiednią dietą to klucz do zredukowania tkanki tłuszczowej i poprawy wyglądu. Ale to nie wszystko. Ćwiczenia siłowe mają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy oraz poprawiają naszą koordynację nerwowo-mięśniową. Zwiększa się również wytrzymałość naszych ścięgien, więzadeł i kości. Ćwiczenia siłowe uczą nas determinacji w działaniu, co przekłada się na wykonywanie zadań w życiu codziennym. Dodatkowo taka aktywność zmniejsza poziom stresu i pomaga walczyć z depresją i bezsennością. Czujemy się szczęśliwsi i naładowani pozytywną energią.

Ćwiczysz? Uzupełniaj!

Stuprocentowy sukces to efekt: 30% treningu oraz 70% diety. A jeśli mówimy o diecie, mamy na myśli nie tylko pełnowartościowe posiłki, odpowiednio dobrane proporcje makroelementów w diecie, ale również mądrą suplementację. Podczas intensywnych treningów siłowych tracimy wiele cennych składników, które musimy uzupełniać. Jednym z tych składników jest magnez. Niedobory magnezu mogą powodować skurcze mięśni, naczyń wieńcowych i mózgowych, co często skutkuje nadciśnieniem i tzw. uderzeniami gorąca. W codziennej diecie podstawowym źródłem magnezu są produkty spożywcze tj. fasola, orzechy, pestki dyni, szpinak, banany, otręby. Natomiast łatwo przyswajalnym źródłem magnezu jest woda z jego dodatkiem. Wówczas zapewniamy organizmowi odpowiednie nawodnienie, bardzo istotne podczas treningów oraz uzupełniamy braki magnezu utraconego podczas wysiłku fizycznego.

5 kluczowych zasad przed pierwszą wizytą na siłowni

1. Ułóż odpowiednią dietę lub pozwól, aby zajął się tym specjalista.

2. Technika – naucz się jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, aby uzyskiwać
coraz lepsze efekty i nie zrobić sobie krzywdy.

3. Jeżeli zależy Ci na redukcji tkanki tłuszczowej – po treningu siłowym wykonuj trening typu cardio przez 20-30 min.

4. Pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem i o rozciąganiu po treningu.

5. Cierpliwości – efekty przyjdą z czasem. Skup się na celu, bądź systematyczny i nie oglądaj się na innych. Zobaczysz, sukces zmotywuje Cię do dalszej pracy.


 

 

 

 

 

Facebook Comments

Najnowsze tematy