Większość z nas ma świadomość, że posiłki z restauracji typu fast food są niezdrowe i fatalnie wpływają na sylwetkę. Z drugiej strony - hamburger, pizza czy tortilla, jak odmówić sobie takiej przyjemności? Może wcale nie trzeba?

Okazuje się, że nawet tego rodzaju dania można zmodyfikować, zamieniając pewne składniki, w efekcie czego smakują równie dobrze, a jednocześnie stają się zdrowe i dietetyczne. Oto prosty sposób na trzy popularne fast-foody w wersji fit!

Dietetyczna pizza

Składniki:

Ciasto
– 70 g mąki żytniej
– 30 ml letniej, przegotowanej wody
– 1 łyżeczka oliwy z oliwek
– szczypta soli
– oregano
– bazylia
– 5 g drożdży

Sos
– 30 g koncentratu pomidorowego
– pieprz
– bazylia
– majeranek

Dodatki
– 1 filiżanka sałaty rukoli
– 100 g wędzonej piersi indyka
– 2 łyżki tartego parmezanu
– 1/4 cebuli
– włoskie przyprawy

Przygotowanie:
Do ciepłej wody dodać drożdże oraz sól, odstawić na 10 minut. Dodawać mąkę, oliwę i przyprawy wyrabiając ciasto. Gotowe ciasto odstawić na 45 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować i uformować. Składniki na sos wymieszać i posmarować nimi pizzę. Ułożyć dodatki i piec w piekarniku przez około 15 minut.

Kaloryczność: 416 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcz: 12 g
Węglowodany: 49 g

Dietetyczne hamburgery

Składniki:
– 2 bułki razowe
– 120 g chudego mięsa z indyka
– 20 g sera żółtego typu cheddar
– 1/2 pomidora
– kilka listków sałaty zielonej
– 1 łyżeczka oliwy z oliwek
– bezsolna przyprawa do drobiu
– 1 łyżeczka keczupu

Przygotowanie:
Mięso rozbić i podzielić na dwie, mniejsze części. Przyprawić i umieścić w piekarniku na 20 minut (temperatura 180 stopni Celsjusza). Na 1-2 minuty przed końcem pieczenia umieścić w piekarniku przekrojone na pół bułki. Gotowe mięso ułożyć na bułkach skropionych oliwą z oliwek. Dodać pokrojone kawałki sera, sałatę, pomidora i odrobinę keczupu.

Kaloryczność: 420 kcal
Białko: 27 g
Tłuszcz: 8 g
Węglowodany: 60 g

Dietetyczna tortilla z sosem paprykowo-czosnkowym

Składniki:
– 1 tortilla pełnoziarnista
– 4 plasterki chudej wędliny drobiowej bez konserwantów
– 15 g sera typu cheddar
– 2 duże liście sałaty zielonej
– 1/4 papryki czerwonej
– 3 łyżeczki jogurtu naturalnego o obniżonej zawartości tłuszczu
– 1 ząbkek czosnku
– ostra papryka w proszku

Przygotowanie:
Na tortilli ułożyć sałatę, dodać plasterki wędliny, tarty ser, oraz pokrojona paprykę. Jogurt wymieszać z tartym czosnkiem i ostrą papryką w proszku. Powstały sos umieścić na tortilli. Zawinąć i umieścić na blasze wyłożonej folią aluminiową. Podgrzewać przez 3-4 minuty w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni Celsjusza.

Kaloryczność: 282 kcal
Białko: 18 g
Tłuszcz: 8 g
Węglowodany: 37 g

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy