28 Lis

Jak ponieść spektakularną porażkę i pozostać w stałej biedzie?

„Nie mam pieniędzy, nic mi się wychodzi, inni to mają lepiej, oni to mają szczęście, bogatych rodziców…” – jeśli kiedykolwiek takie zdania pojawiły się w twojej głowie, jesteś na idealnej drodze do osiągnięcia spektakularnej porażki. Jak porażkę przekuć w sukces?

Bez względu na to, czy prowadzisz firmę, pracujesz na etacie czy dopiero szukasz pracy, musisz pamiętać o kilku niezwykle ważnych zasadach, które zbliżą Cię do sukcesu.

  1. Pracujesz dla klientów. Prowadząc biznes, Twoimi jedynymi pracodawcami są klienci i jeśli traktujesz ich tak, że czują się zaniedbani, niedoceniani lub wykorzystywani, z pewnością Twoje dochody będą spadać. Musisz koniecznie uświadomić sobie i swoim pracownikom, że tylko klienci trzymają waszą firmę przy życiu i musicie podejmować takie działania, aby byli z was zadowoleni, aby wasza profesjonalna praca przynosiła im zyski i co najważniejsze, aby was polecali, gdyż to najcudowniejszy sposób na rozwinięcie firmy i zwiększenie twoich dochodów.
  2. Ludzie pracują z ludźmi, a nie z firmami. Nie jest ważne, jaką działalność reprezentujesz w momencie gdy czytasz te słowa. W Twojej karierze zawodowej najważniejsza jesteś Ty, a nie firmy z którymi współpracujesz. Liczą się tylko Twoje umiejętności, zaufanie którym darzą Cię ludzie, profesjonalizm i Twoje kontakty biznesowe. Pamiętaj, że Twoich klientów, współpracowników czy pracodawców coś do Ciebie przyciąga lub odpycha. Zastanów się, co ich przyciąga i rozwijaj się jeszcze bardziej w tej dziedzinie. Wypisz też sobie na kartce, co może ich odpychać i całkowicie to wyeliminuj.
  3. Jak Cię widzą tak Cię piszą, dlatego zawsze staraj się wyglądać bardzo dobrze. Zadbaj nie tylko o Twój strój i makijaż, ale także o wizerunek w sieci. Część Twoich potencjalnych klientów czy pracodawców zanim nawiąże z Tobą współpracę, z pewnością sprawdzi Twoje profile na portalach społecznościowych, więc polecam wykasować kompromitujące zdjęcia z imprez.
  4. 95% czasu ludzie myślą o sobie, więc mów językiem korzyści klienta, czyli tak prowadź rozmowy, aby dana osoba odczuła, że faktycznie jesteś zainteresowana jej osobą, że jest dla Ciebie ważna, słuchasz jej z zainteresowaniem i okazujesz zrozumienie. Unikaj mówienia o tym, jakie masz świetne doświadczenia, wykształcenie i jakie masz osiągnięcia. Zamień to lepiej na korzyści, jakie klient będzie miał z tego, że skorzysta akurat z Twojej propozycji. Pamiętaj także, aby zawsze prowadzić rozmowę, pytać ludzi, czego oczekują, potrzebują, co jest dla nich ważne itp.
  5. Rozwijaj się w dziedzinach, które są istotne. Jeśli chcesz być świetną tancerką, nie chodź na kursy gotowania, bo to nieco staje na drodze do Twego celu. Lepiej ten czas przeznaczać na doskonalenie swoich umiejętności tanecznych. Jeśli chcesz odnosić sukcesy w biznesie, skup się na rozwijaniu swoich talentów biznesowych i poświęcaj na to każdą wolną chwilę. Codziennie czytaj (chociaż parę kartek), słuchaj w samochodzie audiobooków i uczęszczaj na różne szkolenia.
  6. Miej 3 wiary, czyli wiarę w siebie i to, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu, wiarę w swój produkt lub usługę i to, że jest ona dobra, pomaga i faktycznie ludzie powinni to mieć. Ważna jest także wiara w ludzi z którymi się pracuje czy których mamy wokół siebie i to, że możemy na nich polegać, ufamy im i wiemy, że są to po prostu dobrzy ludzie. Jeśli którejś z tych wiar nam zabraknie, tracimy spójność i nasza praca może być wykonywana „na siłę”.
  7. Rób wszystko z radością i entuzjazmem. Jeśli kochasz to co robisz, przekazujesz tą miłość ludziom, z którymi o tym rozmawiasz i jest większe prawdopodobieństwo, że osiągniesz jeszcze większy sukces niż dzisiaj.

Oczywiście wcale nie musisz stosować tych zasad, jednak gdy je zaczniesz stopniowo wprowadzać, zobaczysz, jak bardzo Twoja efektywność wzrośnie. O tym, czy odniesiesz porażkę czy sukces, decydują bardzo często szczegóły i malutkie czynności, które wykonujesz codziennie (lub ich nie wykonujesz).

Aby bowiem odnieść spektakularną porażkę w pracy wystarczy regularnie stosować 10 zasad:

  1. Szukaj jak najwięcej wymówek typu: nie mam czasu, muszę iść na zakupy, zrobię to później/jutro.
  2. Czekaj aż klienci lub pracodawcy sami się do Ciebie odezwą.
  3. Nie używaj telefonu i nie umawiaj spotkań.
  4. Sprawdzaj maile raz na miesiąc i od razu kasuj wszystkie, aby nie zapychały Ci skrzynki.
  5. Jeśli ktoś do Ciebie dzwoni, nie odbieraj i nie trać pieniędzy na oddzwanianie.
  6. Nie edukuj się, bo przecież już wszystko wiesz.
  7. Nie przyznawaj się nikomu, gdzie pracujesz.
  8. Obgaduj regularnie swoich współpracowników i narzekaj na co się tylko da.
  9. Nie trać czasu na spotkania z klientami, szukanie lepszej pracy czy spotkania rekrutacyjne.
  10. Jeśli odbędziesz miesięcznie aż 10 spotkań i nie uda Ci się osiągnąć swojego celu, od razu idź na zasiłek.

Czasami zdarza się, że zupełnie nieświadomie popełniamy te błędy i nie mamy w swoim otoczeniu nikogo, kto je wychwyci i zwróci na nie uwagę. Dlatego, jeśli zupełnie przypadkiem popełniasz co najmniej jeden z wyżej wymienionych błędów, zastanów się już teraz, co możesz zrobić, aby jak najszybciej go wyeliminować. Pamiętaj także, że „jeśli twierdzisz, że potrafisz – to masz rację. A jeśli twierdzisz, że nie potrafisz – też masz rację”, więc na pewno uda Ci się znaleźć w sobie na tyle siły, aby wyeliminować wszystko to, co Cię hamuje i ogranicza w drodze do sukcesu.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy