22 Gru

Jak poradzić sobie z przedświątecznym stresem w pracy i w domu?

Czas przedświąteczny wiąże się ze stresem – zarówno w pracy, jak i w domu. Zakupy, dopięcie zawodowych tematów przed urlopem, przygotowanie wigilijnej kolacji – to wszystko niekorzystnie wpływa na nasz organizm, powoduje w nas zmęczenie i zdenerwowanie. Jak sobie z tym poradzić?

Chociaż przedświąteczna gorączka to jeden z najbardziej intensywnych momentów w roku, to na stres narażeni jesteśmy przez cały czas. Jeżeli odczuwasz nieustanne zmęczenie, nie możesz opanować nerwów, masz problemy z zapamiętywaniem, skupieniem i czujesz, że wszystko cię przerasta, niekoniecznie oznacza to przewlekłą depresję. Może się okazać, że łatwo poradzisz sobie z dotykającym cię problemem, ponieważ cierpisz na niedobór magnezu w organizmie.

Magnez ukoi nerwy

Magnez stabilizuje pracę układu nerwowego i działa na organizm uspokajająco. Poprawia również pamięć – przydatne zwłaszcza w natłoku przedświątecznych spraw – i myślenie. Ponadto zapobiega chorobom serca, reguluje napięcie mięśni i pomaga w leczeniu przewlekłego zmęczenia.

Niedobory magnezu biorą się oczywiście z nieodpowiedniej diety, głównie z powodu picia dużej ilości kawy, herbaty, palenia papierosów czy spożywania alkoholu i napojów gazowanych. Nasze zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi co najmniej 300 mg/dobę. Dlatego przede wszystkim należy zmienić codzienną dietę, dzięki której możemy dostarczyć organizmowi bardzo dużo tego składnika, a dopiero później sięgać po preparaty apteczne.

Naturalne źródła magnezu

Głównym źródłem magnezu są produkty zbożowe, warzywa strączkowe, orzechy, kakao i czekolada. Ale świetnym jego źródłem są również wody mineralne, zwłaszcza funkcjonalne, z dodatkową zawartością tego składnika. Osoby z niedoborami magnezu lub narażone na przedświąteczny stres w pracy i w domu, powinny sięgać po tego rodzaju produkty w codziennej diecie – naturalne sposoby uzupełniania składników mineralnych są skuteczne, prostsze i tańsze niż suplementy dostępne w aptekach.

Naturalne źródła magnezu

Głównym źródłem magnezu są produkty zbożowe, warzywa strączkowe, orzechy, kakao i czekolada. Ale świetnym jego źródłem są również wody mineralne, zwłaszcza funkcjonalne, z dodatkową zawartością tego składnika. Osoby z niedoborami magnezu lub narażone na przedświąteczny stres w pracy i w domu, powinny sięgać po tego rodzaju produkty w codziennej diecie – naturalne sposoby uzupełniania składników mineralnych są skuteczne, prostsze i tańsze niż suplementy dostępne w aptekach.

 

 

 

 


 

Facebook Comments

Najnowsze tematy