Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Opuchnięte kończyny, twarz jak księżyc w pełni, cellulit – to objawy nadmiaru wody w organizmie. Statystyki donoszą, że doświadcza ich co druga z nas. Dlaczego kobiece ciało gromadzi wodę? W jaki sposób można ją usunąć? Okazuje się, że wiele czynników wpływa na rozwój tej krępującej przypadłości.

Nadmiar wody w organizmie przyczyny, o których mówi się najczęściej!

Współczesny styl życia sprzyja powstawaniu tej dolegliwości. Dieta bogata w sól, cukier, brak ruchu. Problematyczne w tym kontekście jest również zbyt niskie spożycie płynów. Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu – reguluje przebieg procesów metabolicznych, trawiennych, termicznych. Kiedy spożywamy jej za mało, ciało zaczyna ją gromadzić. Konsekwencją tych działań są nieestetyczne obrzęki, a nawet nadprogramowe kilogramy! Sprawdź, kto jeszcze może być winien!

  • Zbliżająca się menstruacja – na uczucie obrzmienia skarżą się kobiety zmagające się z PMS, czyli zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Związane jest to z podwyższonym poziomem estrogenów w organizmie. Problem znika wraz z ostatnim dniem krwawienia.
  • Antykoncepcja hormonalna – kolejną przyczyną nadmiaru wody w organizmie mogą być źle dopasowane tabletki antykoncepcyjne.
  • Zaburzona gospodarka hormonalna – dokuczliwe obrzęki mogą również świadczyć o problemach hormonalnych: niedoczynności tarczycy lub Hashimoto.
  • Przewlekłe zmęczenie – kortyzol, czyli hormon stresu sprzyja gromadzeniu wody w organizmie.
  • Używki – chodzi głównie o kawę oraz napoje alkoholowe napoje znane ze swoich właściwości drenujących. Uruchamiają mechanizm gromadzenia wody na zapas, co z kolei skutkuje opuchlizną.
  • Restrykcyjna dieta odchudzająca – jadłospis ubogi w składniki odżywcze sprzyja powstawaniu obrzęków. Nasz organizm potrzebuje dobrej jakości węglowodanów, białka oraz tłuszczów!
  • Brak snu – szkodzi nie tylko zdrowiu, ale i urodzie! Podkrążone oczy, obrzęk twarzy – tak wyglądają pierwsze symptomy niewyspania!

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu? Sprawdzone sposoby 

Wiedząc, jakie czynniki sprzyjają magazynowaniu wody w organizmie, możemy skutecznie przeciwdziałać temu zjawisku.

  • Zmiana nawyków żywieniowych – walka z obrzękami zaczyna się w kuchni. Należy zadbać o odpowiednią podaż płynów, zrezygnować z produktów przetworzonych. Mowa o słodyczach, czipsach, fast-foodach, wypiekach z białej mąki, daniach instant.
  • Regularna aktywność fizyczna – ruch jest niezbędny do prawidłowego krążenia krwi! Jego brak sprzyja powstawaniu obrzęków. Siedzący tryb życia może doprowadzić do rozwoju żylaków!
  • Ziołowe napary – regularne picie ziołowych naparów może przełożyć się na poprawę samopoczucia, redukcję obrzęków. Poleca się herbatkę z pokrzywy, kopru włoskiego, skrzypu polnego, mięty oraz mniszka lekarskiego.
  • Wizyta u lekarza  warto również rozważyć wizytę u specjalisty ginekologa lub endokrynologa. Dobrze dopasowana metoda antykoncepcji może okazać się strzałem w dziesiątkę.
  • Czas na odpoczynek – należy zaplanować dzień tak, aby znaleźć chwilę na relaks. Stres ma fatalny wpływ na nasze ciało i zdrowie!
  • Tabletki na nadmiar wody w organizmie – w aptekach oraz w sklepach ze zdrową żywnością można znaleźć suplementy ułatwiające wydalanie wody z organizmu, czy warto po nie sięgnąć? Okazuje się, że niekoniecznie. Regularne picie naparów ziołowych przyniesie taki sam efekt, a przy tym nie nadszarpnie budżetu.

Podsumowanie

Problemu zbierającej się wody w organizmie nie należy bagatelizować. Choć na ogół zatrzymuje się ona z powodu błędów dietetycznych, czasami może świadczyć o chorobach zaburzonej pracy tarczycy, wątroby lub nerek. Jeżeli zmiana stylu życia nie przyniesie oczekiwanych efektów, warto skonsultować się ze specjalistą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nadmiar wody w organizmie – problem z którym miała do czynienia chyba każda kobieta na świecie! Niektórym z nas towarzyszy na co dzień… Związany jest z przyjmowaniem niektórych leków, chorobami, a także złą dietą! Innym, raz w miesiącu – w trakcie menstruacji.

Objawy nadmiaru wody w organizmie:

  • obrzęk twarzy – słynny efekt „twarz, jak księżyc w pełni”
  • sztywność twarzy
  • uczucie ciężkości nóg
  • bóle głowy
  • wzrost wagi, średnio o 2-3 kilogramy
  • cellulit
  • wzdęty brzuch

Czy można temu zaradzić? Czy można jakoś sobie pomóc? Oczywiście, że tak! Wystarczy tylko chcieć! Determinacja, konsekwencja. Zaczynamy! Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym pozbędziesz się nadmiaru wody z organizmu!!!

5 sposobów na nadmiar wody w organizmie!

ZMIEŃ DIETĘ! Walkę z nadmiarem wody w organizmie, należy rozpocząć od zmiany nawyków żywieniowych. Ograniczyć spożycie soli, fast foodów, słodyczy, chipsów! Sól oraz cukier zatrzymują wodę w organizmie! Postaraj się jeść jak najwięcej świeżych warzyw i owoców. Wybierz te, które wykazują działania diuretyczne, czyli: seler, szpinak, ogórek, marchew, arbuz, żurawina, pomarańcze, grejpfruty, cytryna, morele suszone.

ZACZNIJ WIĘCEJ PIĆ! Pij co najmniej 1,5 l wody dziennie. Rób to regularnie. Pij często, małymi łyczkami. Woda pobudzi krążenie krwi, zwiększy elastyczność żył oraz zmniejszy ryzyko wystąpienia obrzęków!

ZAINWESTUJ W DOBRY SUPLEMENT DIETY – picie pokrzywy i naparu z bratka, to już przeżytek. Coraz większą popularnością cieszą się preparaty zapobiegające gromadzeniu się wody w organizmie. Dzięki nim pozbędziemy się nie tylko dokuczliwych obrzęków, ale również cellulitu i nadwagi. Jednym z nich jest Silvets, preparat którego skład bazuje na naturalnych ekstraktach roślinnych.

  • zmniejsza opuchliznę ciała,
  • redukuje cellulit oraz nadmiar tłuszczu.

Dodatkowo oczyszcza organizm z toksyn oraz niweluje ryzyko wystąpienia efektu jojo. W przeciwieństwie do popularnych tabletek Hydrominum, Silvets nie wywołuje skutków ubocznych. Jest w 100% bezpieczny dla naszego organizmu!

WYBIERZ SIĘ DO KOSMETYCZKI! Istnieje sporo zabiegów kosmetycznych, które pomogą nam pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Jednym z nich jest drenaż limfatyczny. Bardzo dobre efekty przyniosą również regularne wizyty w saunie.

ZACZNIJ WIĘCEJ SIĘ RUSZAĆ! Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na pobudzenie krążenia krwi! Postaraj się ćwiczyć codziennie przez 30 minut. Nie musisz chodzić na siłownię czy zajęcia fitness. Wystarczy zwykły spacer!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *