Opuchnięte nogi, kilkadziesiąt gram, a nawet kilka kilogramów więcej w ciągu jednego dnia, uczucie zmęczenia i ciężkości – takie samopoczucie towarzyszy wielu kobietom. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest nagromadzenie się wody w organizmie. Jak sobie z tym radzić?

Problem opuchniętego ciała najczęściej dotyka kobiety przed miesiączką. Wówczas możemy być pewne, że opuchlizna i nadmiar wody zniknie wraz z rozpoczęciem nowego cyklu. Jednak wiele osób: kobiet, a także mężczyzn skarży się na stałe problemy z puchnięciem i ciężkością: brzucha, kończyn dolnych, stóp. W tym wypadku problem leży przede wszystkim w nieprawidłowym nawadnianiu organizmu. Jeśli przyjmujemy zbyt małą ilość płynów, nasz organizm zaczyna magazynować wodę w komórkach, na zapas.

Magazynowanie wody może być jednak wywołane wieloma innymi czynnikami. Do jednych z ważniejszych należy nieprawidłowa dieta, uboga w białko, spożywanie nadmiernej ilości soli, czy dużej ilości przetworzonych produktów. Dodatkowo, organizm może pochłaniać zbyt dużą ilość toksyn z otoczenia, co także powoduje puchnięcie. Innym powodem jest siedzący tryb życia, który przyczynia się do powstania tej dolegliwości. Oczywiście odpowiadać za to mogą również problemy zdrowotne, np. kłopoty z krążeniem krwi, ale jest to też zwiastun poważniejszych chorób, m.in. nerek, wątroby, tarczycy czy też zapalenia stawów. W takim wypadku niezbędna jest pomoc lekarza. Jeśli jednak nie cierpisz na żadną poważną chorobę, sam możesz sobie pomóc. Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu? Oto kilka porad, które Ci w tym pomogą.

Pij wodę

Najważniejszą i podstawową zasadą, którą powinny wziąć sobie do serca wszystkie osoby, mające problem z wahaniami wagi i puchnięciem, to częste picie wody. Pamiętamy o tym, gdy jest gorąco i ciągle chce nam się pić, a zimą z łatwością zapominamy o tej zasadzie. Jednak woda jest potrzebna naszemu organizmowi przez cały rok. Warto wypijać kilka jej szklanek dziennie małymi łykami. Najlepszy wybór to naturalna woda mineralna. Wybieraj wody średniozmineralizowane, które można bezpiecznie pić bez ograniczeń.

Woda z cytryną

Ta prosta do przygotowania mikstura jest zbawienna dla naszego układu trawiennego. Szklanka wody z sokiem z cytryny pita na czczo przyspiesza metabolizm i poprawia trawienie. Dzięki działaniu moczopędnemu pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu. Warto rozpocząć dzień właśnie od takiego napoju.

Ogranicz spożycie soli

Sól zatrzymuje wodę w organizmie. Spożywanie jej w nadmiarze nie tylko jest niezdrowe, ale powoduje także puchnięcie i tycie. Dodatkowo zwykła sól kupowana w sklepie poprawia jedynie smak potrawy, nie dostarcza nam żadnych składników mineralnych, bo w procesie produkcji zostaje z nich wypłukana. Dlatego jeśli już solić to niewiele, a najlepiej używać soli morskiej lub kamiennej. Dobrze jest także sięgnąć po inne niż sól przyprawy, które działają korzystnie i przyspieszają nasz metabolizm. Są to przede wszystkim ostre przyprawy, takie jak mielona papryka, imbir, pieprz, ale też majeranek czy cynamon.

Zmień środki antykoncepcyjne

Nieprawidłowo dobrane środki antykoncepcyjne mogą mieć zły wpływ na równowagę naszego organizmu. Jeśli zauważyłaś u siebie problemy z gospodarką wodną organizmu właśnie po rozpoczęciu przyjmowania środków antykoncepcyjnych, udaj się do ginekologa i poproś o przepisanie nowych leków. Zapobiegniesz tym samym złemu samopoczuciu i wrócisz do równowagi.

Jedz warzywa i owoce

Jeśli warzywa to głównie strączkowe, np. fasolka czy bób, ale także pomidory. Warzywa te zawierają dużą ilość potasu, który dobroczynnie wpływa na pracę nerek i reguluje gospodarkę wodną organizmu. Podobne działanie mają suszone morele czy banany, ich też nie powinno zabraknąć w diecie osób skarżących się na puchnięcie.

Suplementy

Jeśli naturalne sposoby zawiodą, można sięgnąć po specjalne suplementy diety. Na rynku jest wiele środków, które wspierają detoksykację organizmu czy też unormowanie gospodarki wodnej organizmu.

Rusz się!

Nie wolno zapominać o ruchu. Duża ilość godzin spędzonych w pozycji siedzącej to udręka dla naszych nóg. Dlatego, gdy jesteś w biurze zamiast wybierać windę , idź schodami, zaś czas po pracy spędzaj aktywnie.

Facebook Comments

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy