07 Sie

Jak poznać, czy owoce są dojrzałe?

Lato jest pełne owoców. Zdrowe, smaczne i soczyste kuszą nas kolorami, fakturą i możliwościami kulinarnymi. Jednak przechadzając się między sklepowymi półkami bądź straganami na targu łatwo wpaść w pułapkę niedojrzałych bądź przejrzałych produktów. Warto umieć rozpoznawać te owoce, które są idealne do spożycia.

Wzrok, węch, dotyk, słuch. Te zmysły pomogą nam jeszcze przed zakupem wybrać dojrzałe owoce, dzięki czemu nie rozczarujemy się wówczas, gdy do gry wejdzie także zmysł smaku. Kupując owoce, warto przyjrzeć się ich wyglądowi, poczuć twardość, a także powąchać. Każdy owoc w inny sposób objawia swoją gotowość do spożycia. Oto kilka przykładów:

Arbuzy to owoce, które przede wszystkim orzeźwiają, ale też zaspokajają uczucie głodu, są bogate w błonnik, witaminy i minerały. Zawarty w arbuzach przeciwutleniacz zmniejsza ryzyko zachorowań na raka, pomaga w leczeniu cukrzycy, a także może zapobiegać chorobom serca. Zatem niewątpliwie warto jeść arbuzy bądź też pić w formie świeżych lemoniad z odrobiną limonki. A jak wybrać te, które smakować będą najlepiej? Kupując arbuza powinniśmy go dokładnie obejrzeć i sprawdzić, czy nie ma nigdzie wgnieceń. Dojrzały owoc będzie mieć ciemnozielony kolor oraz będzie ciężki (ze względu na dużą ilości wody, która w nim występuje). Po opukaniu powinien wydawać dudniący dźwięk niczym mały bębenek. Jeśli zdecydujesz się na zakup jedynie kawałka arbuza, zwracaj uwagę na jego barwę. Im bardziej intensywny kolor, tym lepiej. Miąższ arbuza powinien być soczysty.

Kiwi to przede wszystkim duża dawka witaminy C. Idealny owoc na wzmocnienie organizmu przed zimą i zwiększenie odporności. Kiwi zawiera także potas, błonnik, a także inozytol, czyli alkohol cukrowy, który wspomaga organizm w stanach depresyjnych. Owoc ten nadaje się do sałatek, koktajli, ale także sam, jako zdrowa przekąska w ciągu dnia. Kiwi, w przeciwieństwie do arbuza, jeśli jest dojrzałe posiada na zewnątrz wiele drobnych wgnieceń, jest miękkie, a także wydziela słodki zapach.

Awokado to prawdziwa bomba witaminowa. Witaminy z grupy B, A, C i E, a także wapń, potas i fosfor to tylko niektóre z dobroczynnych składników tego owocu. Chyba zaś najpopularniejszym sposobem jego spożycia jest guacamole – czyli pasta z awokado, idealna na kanapki bądź jako dip. Można je także dodawać do sałatek, sushi oraz mlecznych koktajli. Dojrzałe awokado jest przede wszystkim jędrne, a po naciśnięciu owocu, skórka wraca na swoje pierwotne miejsce. Kolor dojrzałego awokado powinien być ciemnozielony.

Banany to dobre źródło witamin i mikroelementów, ze szczególnie dużą zawartością potasu, który jest niezbędny do utrzymania równowagi naszego organizmu. Reguluje ciśnienie krwi, pracę nerek, a także gospodarkę wodną. Niedobór potasu wywołuje zmęczenie, puchnięcie nóg i skurcze mięśni. Banan powinien zatem znaleźć się w diecie każdego. Jednak jedzenie niedojrzałych bananów, zamiast nam pomóc może zaszkodzić, wywołując zaparcia. Dojrzały banan wydziela słodki zapach, jest miękki i pokryty ciemnobrązowymi plamkami.

Smacznego!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy