18 Gru

Jak zwiększyć odporność dziecka zimą?

Jesienią i zimą nawet dorośli walczą nawet kilkukrotnie z przeziębieniem i grypą. Organizm dziecka jest jeszcze bardziej narażony na infekcje. Maluchy potrafią chorować nawet kilkanaście razy rocznie. W jaki sposób temu zapobiec?

Naturalne witaminy i minerały

 

Podstawą zwiększenia odporności dziecka jest zapewnienie odpowiedniej, zróżnicowanej i bogatej w witaminy i minerały diety. W jadłospisie nie powinno zabraknąć przede wszystkim witaminy C. A tą znajdziemy nie tylko w cytrusach, ale paradoksalnie zdecydowanie więcej w malinach czy na przykład papryce. Bardzo ważne jest, aby w organizmie dziecka nie brakowało również witaminy A i E. Pierwszą znajdziemy m.in. w marchewce – idealnym pomysłem będzie więc świeży sok marchewkowy. Drugą w orzechach i nasionach, czy np. rybach. Równie istotne są minerały w diecie dziecka takie jak wapń, magnez, jod czy potas. Doskonałym źródłem składników mineralnych w diecie dziecka jest średniozmineralizowana naturalna woda mineralna – wspiera ich rozwój i dostarcza minerałów w optymalnej dawce, która jest doskonale wchłaniana przez organizm malucha. Jest w tym przypadkiem dużo lepszym pomysłem i dostarcza więcej wartości niż soki owocowe w butelkach czy kartonach – zawierają niewielkie dawki naturalnych witamin, a ponadto ogromne ilości cukru, które powodują nie tylko nadwagę, ale i próchnicę.

 

Lekarstwa domowej receptury

 

Prawdopodobnie każdy z nas pamięta jeszcze z czasów dzieciństwa syrop z cebuli albo kromkę chleba z czosnkiem. Nie wspominamy tego najlepiej, ale należy pamiętać, że te domowe sposoby naprawdę działają i zapobiegają przeziębieniu! Świetnie sprawdza się również mleko z miodem. Jeżeli masz przyrządzenia świeżych soków z aronii czy malin, dodawaj je maluchowi do herbaty – doda jej smaku i dostarczy naturalnych witamin.

 

Zadbaj o aktywność swoją i dziecka!

 

Zimą poziom naszej aktywności drastycznie spada. To samo dotyczy dzieci, które mają ograniczone możliwości spędzania czasu na świeżym powietrzu, grając w piłkę czy biegając po parku. Dlatego należy pamiętać, aby również w tym okresie zadbać o aktywność dziecka i swoją, co można w bardzo prosty sposób połączyć! W wolnej chwili wybierzcie się całą rodziną na spacer, a gdy spadnie śnieg ulepcie bałwana albo urządźcie bitwę na śnieżki. Jeżeli pogoda nie sprzyja, doskonałym pomysłem będzie na przykład basen. Ruch pobudza do pracy system odpornościowy dziecka i dotlenia organizm. Nie wolno zapominać również o tym, że tak samo ważny jak ruch, jest odpoczynek i zdrowy sen. Maluch powinien kłaść się spać o tej samej porze, bo dzięki temu, że będzie wypoczęty, jego odporność będzie zdecydowanie wyższa.

 


 

 

 

 

 

Facebook Comments

Najnowsze tematy