Kawa odchudzająca — przegląd najpopularniejszych!

Co Polacy robią o poranku? Czy nasze upodobania są zróżnicowane? A może wręcz przeciwnie, mamy takie same preferencje? Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni sięgają po owsiankę, wynika z badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia. Panowie z kolei nie pogardzą jajecznicą czy frankfurterką. Łączącym nas mianownikiem jest kawa. To właśnie bez niej nie wyobrażamy sobie dnia! Swoją drogą bardzo słusznie — zalety tego trunku nie podlegają dyskusji! Wzrost energii, lepsza pamięć i koncentracja, dobry nastrój, poprawa krążenia, szybszy metabolizm. No właśnie, jak to jest z tą przemianą materii? Mała czarna jako antidotum na nadwagę? Brzmi jak bajka, ale dietetycy potraktowali ten temat naprawdę poważnie! Liczne eksperymenty sugerują, że kawa rzeczywiście sprzyja odchudzaniu! Kiedy najlepiej po nią sięgać? Czy wczesny świt to aby na pewno dobry moment? Jaką mieszankę pije Anna Lewandowska? Kawa z mlekiem, kawa z masłem, kawa z cytryną, kawa z cykorią, a może ta z olejem kokosowym — która z nich daje najlepsze rezultaty? Czym jest bulletproof coffee i za co pokochały ją gwiazdy sceny fitness? Czas poznać prawdę!

Kawa — wszystko, co musisz o niej wiedzieć! Fakty i mity!

Tak naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że kawa jest jednym z najcenniejszych surowców świata! Przed nią jest tylko ropa. 😉 W handel i uprawę zaangażowane są miliony osób na świecie! Obroty sięgają 31,7 mld USD!! Jej kolebką jest Etiopia — to właśnie stąd pochodzi słynna arabica. To najstarszy, a jednocześnie najchętniej wybierany gatunek. Do Polski kawa zawitała dopiero pod koniec XVII wieku za sprawą panujących nad Mołdawią Turków. Jej miłośnikami byli Bohdan Chmielnicki, Jan III Sobieski. Dzisiaj kochają ją wszyscy! Czy z wzajemnością? Wokół kawy narosło wiele mitów. Odwadnia, wypłukuje magnez, podrażnia żołądek — w który z nich wierzysz?

  • Kawa odwadnia! MIT! Faktycznie, kawa a tak właściwie obecna w niej kofeina wykazuje lekkie działanie moczopędne, jednak nazywanie jej diuretykiem jest mocno przesadzone.
  • Kawa usprawnia pamięć! FAKT! Kawa usprawnia pamięć i funkcje mózgu. Pozytywnie wpływa na centralny układ nerwowy, co może przełożyć się na lepsze wyniki w nauce. Nie zastąpi jednak solidnego przygotowania — mała czarna nie przyswoi za Ciebie wiedzy!
  • Kawa wypłukuje magnez! I tak i nie! Kawa w dużych ilościach rzeczywiście może wypłukiwać magnez. W grupie ryzyka znajdują się osoby, które wypijają kilka filiżanek małej czarnej dziennie. Przekroczenie tej dawki może skutkować kiepskim samopoczuciem — skurcze mięśni, drżenie rąk, tiki nerwowe.
  • Kawa poprawia jakość życia! FAKT! Kawa poprawia humor, krążenie krwi, kształtuje nastrój. Sprawia, że żyje nam się lepiej! Zachęca do spotkań ze znajomymi, wspólnych pogaduszek, zwierzeń czy wypadów na miasto! Pomaga zachować werwę i młodość!
  • Kawa uzależnia. MIT! Tak jak wszystko, kawa może stać się używką, jednak sama w sobie nie uzależnia! Nie stanowi dla nas zagrożenia!
  • Kawa chroni przed rakiem! FAKT! Według najnowszych doniesień, kawa zmniejsza ryzyko zachorowania na raka! Wykazuje silne działanie przeciwzapalne, chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników!
  • Kawa zaburza trawienie. MIT! Badania pokazują, że kawa zmniejsza ryzyko zaburzeń trawienia: zapalenia trzustki, kamicy żółciowej. Dodatkowo pozytywnie wpływa na prace jelit.

Mitów jest całe mnóstwo! To zaledwie namiastka tego, co można znaleźć w sieci. Czas rozprawić się z tym najczęściej powielanym! Mowa oczywiście o odchudzających właściwościach kawy!

Kawa a odchudzanie — przegląd badań!

  • Badanie opublikowane na łamach czasopisma „Medycyna Sportowa” wykazało, że kawa poprawia wydolność organizmu, jakość treningów, pozwala ćwiczyć dłużej i częściej!
  • Eksperyment przeprowadzony na grupie 494 kobiet i mężczyzn z 2009 potwierdził, właściwości odchudzające kofeiny! Osoby, które włączyły ją do swojej diety zrzuciły więcej kilogramów porównaniu do tych, które od niej stroniły. Ba! Udało im się uniknąć efektu jojo!

Kawa a odchudzanie. Czy picie kawy sprzyja redukcji?

Regularne picie kawy sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki! Po pierwsze: pozytywnie wpływa na proces metabolizowania węglowodanów oraz tłuszczów. Po drugie: przyspiesza przemianę materii. Po trzecie: dodaje energii. Po czwarte: skutecznie tłumi apetyt! Wszystko za sprawą obecnej w niej kofeinie! Działanie tego alkaloidu zostało potwierdzone naukowo! Oczywiście, samo picie kawy nas nie odchudzi, ale jeśli połączymy to z dietą i regularną aktywności fizyczną możemy liczyć na naprawdę spektakularne rezultaty! Jak umiejętnie wkomponować małą czarną do jadłospisu? Jaką mieszankę wybrać?

Kawa a odchudzanie. Jaką kawę wybrać?

Okazuje się, że kawa kawie nie równa. Zaleca się wybór mieszanek uprawianych w okolicach Ameryki Południowej. Mowa o Kolumbii, Etiopii, Kenii i Brazylii. Kolejnym ważnym elementem jest zawartość kofeiny, ale nie bez znaczenia pozostaje również sposób podania! Dla fanów klasyki mamy dobrą wiadomość — filiżanka małej czarnej to zaledwie 1 kcal. Wystarczy jednak pokusić się o dodatek śmietanki, cukru, syropu lub pełnotłustego mleka, by jej kaloryczność drastycznie wzrosła! Finalna wartość może sięgnąć nawet 1000 kcal!!! Jak w bezpieczny sposób można urozmaicić smak kawy? Wybawieniem mogą okazać się przyprawy — cynamon, kardamon, imbir, goździki.

Kawa a odchudzanie. Ile i jak często trzeba ją pić?

Trzy lub cztery filiżanki to dawka optymalna, przekonują badacze. Najlepiej spożywać je w kilkugodzinnych odstępach — picie jednej po drugiej nie przyniesie wymiernych korzyści. Czy kawa na czczo to dobry pomysł? Mimo że mała czarna ma mnóstwo zalet, sięganie po nią zaraz po przebudzeniu nie jest dobrym pomysłem. To prosta droga do choroby refluksowej! Zdecydowanie lepszym wyborem będzie zjedzenie pełnowartościowego śniadania! Pozostając w temacie: Twój jadłospis powinien być zbilansowany, zawierać odpowiednią ilość posiłków i kalorii. O czym jeszcze musisz pamiętać?

  • Regularne posiłki — zamiast trzech dużych posiłków, jedz pięć mniejszych. Ten prosty trik uchroni Cię przed napadami wilczego głodu, ustabilizuje poziom cukru we krwi.
  • Białko — wybieraj dobrego gatunku mięso i chudy nabiał, czyli produkty o wysokim wskaźniku sytości!
  • Węglowodany — postaw na ciemne pieczywo, pełnoziarniste makarony i kasze. Zrezygnuj z pszennych bułek i chleba!
  • Witaminy i minerały — zjadaj 4-5 porcji warzyw i owców dziennie!
  • Przyprawy — zamiast soli używaj świeżych lub suszonych ziół!
  • Aktywność fizyczna — szukaj okazji do spontanicznej aktywności fizycznej! Biegaj, spaceruj! Ruszaj się co najmniej 30 minut w ciągu dnia!
  • Zdrowe tłuszcze — tłuszcze odgrywają istotną rolę w diecie odchudzającej! Regulują pracę gospodarki hormonalnej, zwiększają przyswajalność witamin i minerałów. Poniżej znajdziesz listę tych, które warto włączyć do swojej diety! Olej kokosowy, oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy, nasiona, ryby.

Kawa odchudzająca — zrób ją sama!

Kawie z dodatkami przypisuje się wręcz cudowne właściwości! Nie chodzi oczywiście o wzmocnienie jej aromatu śmietanką czy cukrem, to bowiem nie najlepszy wybór dla osób dbających o sylwetkę. Wyjątek stanowi olej kokosowy. Bulletproof coffee to ulubieniec gwiazd! Poprawia pamięć i koncentrację, wspiera układ nerwowy, zmniejsza łaknienie, dodaje energii. Więcej na jego temat przeczytacie poniżej! Dowiecie się również, czym tak naprawdę jest zielona kawa i komu zawdzięcza swój fenomen! Mało tego! Poznacie produkt, który pokochały miliony Polaków — Cappucino MCT.

Bulletproof coffee (kawa kuloodporna) — to nic innego, jak napar z dodatkiem oleju kokosowego. Jego ojcem jest Dave Asprey — amerykański bloger, przedsiębiorca, autor książek na temat zdrowego stylu życia. Ideę dodawania tłuszczu do kawy zaczerpnął on od mieszkańców Tybetu, narodu znanego z holistycznego podejścia do życia. W jaki sposób ten mix wpływa na organizm? Korzyści jest całkiem sporo — zyskuje nie tylko ciało, ale i organizm!

  • Regularna praca jelit
  • Wzrost energii
  • Redukcja apetytu
  • Lepsze trawienie
  • Prawidłowy poziom cholesterolu
  • Lepszy wygląd skóry, włosów i paznokci

Jak przygotować taką kawę? Do blendera wlej świeżo zaparzoną kawę i łyżkę oleju koksowego. Mieszaj do połączenia wszystkich składników!

Kawa z cynamonem — posiada słodki smak, cudowny aromat, a przy tym mnóstwo prozdrowotnych właściwości! Udowodniono, że wystarczy pół łyżeczki dziennie, by wyregulować trawienie i zmniejszyć łaknienie!

Kawa odchudzająca — przegląd najpopularniejszych produktów!

Zielona kawa — to żadna cudowna mieszanka, a niepalone ziarna kawowca — stąd też ich barwa. Za jej właściwości odchudzające odpowiada m.in. kwas chlorogenowy, którego na próżno szukać w małej czarnej. Substancja ta ulatnia się bowiem pod wpływem wysokiej temperatury. Jakie są jej właściwości? Dietetycy twierdzą, że stabilizuje poziom cukru we krwi, niestety nie wpływa bezpośrednio na utratę wagi, choć w niewielkim stopniu obniża łaknienie. Kolejna zła wiadomość jest taka, że kosztuje krocie! Mało tego! Jest niesmaczna! Cechuje się mdłym i lekko kwaśnym aromatem.

OXY Coffee — to unikalna mieszanka kawy, naturalnych ekstraktów roślinnych i witamin. Pobudza, przyspiesza metabolizm, oczyszcza organizm z toksyn. Jedna filiżanka to aż 160 mg kofeiny!

Kawa z cykorii — to napar bogaty w składniki sprzyjające redukcji wagi! Cechuje się wysoką zawartością inuliny. To roślinny probiotyk o szerokim wachlarzu możliwości! Reguluje poziom cukru we krwi, zmniejsza łaknienie, daje uczucie sytości, reguluje rytm wypróżnień, a oprócz tego pomaga utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi.

Slimming Coffee — to napój kawowy marki Big-Active stworzony z myślą o osobach pragnących usprawnić proces odchudzania. W jego składzie znajdziemy m.in. chrom, inulinę i L-karnitynę. Wystarczy go wymieszać z wodą i wypić! Czy jest skuteczny? Na jego korzyść przemawia delikatny smak i aromat, cechy niezwykle ważne dla kawy.

Cappuccino MCT — to nowość! Kawa odchudzająca do złudzenia przypominająca ukochane przez wszystkich Polaków cappuccino. Zawiera substancje sprzyjające utracie wagi, w tym m.in. słynny olej MCT! Stabilizuje poziom cukru we krwi, redukuje apetyt, przyspiesza proces spalania tkani tłuszczowej, zmniejsza absorpcje węglowodanów, wzmacnia odporność, a oprócz tego pozytywnie wpływa na wygląd — ujędrnia i wygładza skórę, stymuluje produkcję kolagenu! Pierwsze efekty można zaobserwować już po niespełna dwóch miesiącach regularnego stosowania!

Podsumowanie

Kawa pozytywnie wpływa na zdrowie i urodę! To wschodząca gwiazda profilaktyki wielu chorób! Chroni przed rakiem jelita grubego, cukrzycą i nadwagą! Wykazuje pozytywny wpływ na odchudzanie! Jaką kawę pić, żeby tracić na wadze? Wybór powinien być podyktowany indywidualnymi preferencjami, zasobnością portfela oraz celem. Jeżeli zależy Ci na spektakularnych i trwałych efektach najlepszym rozwiązaniem będzie kawa z olejem MCT. Pozostałym polecamy małą czarną z dodatkiem cynamonu lub chudego mleka.

1 comment on “Kawa odchudzająca — przegląd najpopularniejszych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *