27 Maj

Nie mam czasu na jedzenie!

Prawdopodobnie w pracy zjadasz kanapki, jabłko, drożdżówkę albo batona, którego kupisz w pobliskim sklepie, w przerwie między odpisywaniem na maile znajdziesz chwilę na łyk kawy, a po pracy nie masz już siły na przygotowanie ciepłego posiłku i pocieszasz się pizzą na dowóz. Duży błąd. Regularne posiłki w ciągu dnia są niezbędne do dobrego samopoczucia.

Podstawą jest śniadanie!

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Jeżeli zadbamy o to, by było ono pożywne i zdrowe, to jest nam ono w stanie zapewnić energię i dobre samopoczucie. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad śniadania idealnego: jego przygotowanie nie powinno zająć więcej niż 5 minut, musi być ciepłe, być zrównoważone pod względem zawartości składników odżywczych i co najważniejsze – zjedzone bez pośpiechu. Co to znaczy zrównoważone pod względem składników odżywczych? Powinno zawierać zarówno węglowodany złożone, błonnik, jak i białko. Dlatego idealnie sprawdzi się owsianka! Gotowana na mleku lub wodzie, z dodatkiem świeżych owoców, to błyskawiczna w przyrządzeniu kombinacja, pełna wartości oraz odpowiednio przyswajanych węglowodanów, które zapewnią energię na dłuższy czas.

 

Należy pamiętać, że istnieją węglowodany złożone i proste. Te proste, które zawierają słodycze, napoje gazowane czy drożdżówki dodają energii, lecz tylko na chwilę. Jest to spowodowane gwałtownym wzrostem cukru w organizmie. W konsekwencji za chwilę znów odczuwasz głód i masz ochotę na kolejny batonik.

 

sniadanie

 

Czas na posiłek numer dwa…

O drugim śniadaniu zapomnieć nie wolno! Nie musi być duże, ale zdrowe i pożywne, by dodać energii, zwiększyć koncentrację i zwiększyć odporność na stres. Świetnym pomysłem jest owoc, na przykład banan, który zawiera potas, obniżający ciśnienie krwi, witaminę C i błonnik. Ponadto magnez, który zwiększa koncentrację i pozytywnie wpływa na pracę mózgu. Ze względu jednak na wysoką zawartość cukru, powinni go unikać diabetycy i zamiast banana wybrać na przykład samodzielnie przygotowany pojemnik świeżych warzyw: marchewki, selera i wszelkich innych, według uznania.

 

Obiad

Najtrudniejszy do przygotowania posiłek. Bo panuje powszechne przekonanie, że zjeść szybko, oznacza niezdrowo a zjeść zdrowo, oznacza drogo. Nic bardziej mylnego! Naprawdę można w kilka minut przygotować pełnowartościowy posiłek, który będzie zdrowy i nie będzie kosztował majątku. Na początek należy zainwestować kilkanaście złotych w poręczny plastikowy pojemnik na wynos. Najlepiej nieduży, z dołączonym plastikowym widelcem oraz przegródką na sos. Bez problemu zmieści się w torebce, jest łatwy w umyciu i zatrzymuje ciepło.

 

Ponieważ czasu na przygotowanie tego posiłku jest niewiele, należy wybierać potrawy szybkie w przyrządzeniu, nieskomplikowane, ale zdrowe. Świetnym wyborem jest ryba lub kurczak. Wystarczy 20 minut, mix sałat, ulubione warzywa i pożywna sałatka gotowa! Szczególnie przydatnym urządzeniem jest parowar. Rano, gdy wstaniesz, wrzuć do niego ulubione mięso, ryż i warzywa i włącz na 20 minut. Zanim wykonasz precyzyjny makijaż i zjesz śniadanie, twój obiad będzie gotowy! I nie wymaga dodatkowej pracy. A posiłek przygotowany na parze jest zdrowy i smaczny.

 

obiad

 

Przekąska i kolacja

Po południu najlepiej, gdy sięgamy już po warzywa. Mogą być w postaci surowej lub pożywnego soku marchewkowego czy pomidorowego. A kolacja powinna być lekkostrawna, aczkolwiek pełnowartościowa. Jej przygotowanie wcale nie musi być pracochłonne i czasochłonne! I to nieprawda, że należy ją zjeść do godziny 18:00. Ten posiłek zarezerwowany jest na 2-3 godziny przed snem, ponieważ w innym przypadku może być powodem problemów z zaśnięciem. Komponując kolację pamiętaj, by nie brakło w niej warzyw i chudego mięsa czy ryb.

 

Nie zapomnij o piciu!

Niezbędne w codziennej diecie jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Po szklankę wody powinno się sięgać zanim poczuje się pragnienie, ponieważ jest ono pierwszym krokiem do odwodnienia organizmu. Wodę należy pić regularnie, małymi łykami. Najlepiej średniozmineralizowaną, ponieważ dostarcza niezbędych minerałów, takich jak magnez, potas czy wapń. Pamiętaj, by ograniczyć kawę i herbatę, gdyż one wypłukują z organizmy składniki odżywcze. Dzięki temu zachowasz równowagę w organizmie, a przede wszystkim doskonałe samopoczucie i zdrowie!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy