Człowiek w ponad 70% składa się z wody, a jednak każdego dnia powinniśmy dbać o to aby odpowiednio nawilżać naszą skórę, zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz, tak aby nie była przesuszona, wyglądała jędrnie i zdrowo. Podpowiadamy jak to zrobić.

Gdy jest gorąco, dużo trenujemy bądź mamy nadwagę powinniśmy szczególnie dbać o nawilżenie skóry od wewnątrz. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na jadłospis oraz na to co pijemy na co dzień. Suplementy diety i odpowiednio dobrane kosmetyki powinny stanowić jedynie wsparcie dla naszego organizmu.

Chcąc utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia skóry przede wszystkim powinniśmy pamiętać o dostarczaniu mu dużych ilości wody mineralnej. Powinno to być przynajmniej kilka szklanek wody dziennie. Przy wzmożonym wysiłku czy wysokich temperaturach ilość ta może zwiększyć się nawet kilkakrotnie. Do wody można dodawać także sok z cytryny, który poprawia wygląd skóry dzięki zawartości witaminy C. Jeśli szukamy urozmaicenia w spożywanych przez nas napojach, powinniśmy sięgnąć po świeżo wyciskane soki bądź herbaty owocowe bez dodatku cukru. Należy unikać wszelkich słodzonych napojów gazowanych, alkoholu i kawy, które sprawiają, że skóra szybciej się starzeje.

Dostarczenie organizmowi wody to dopiero połowa sukcesu. Musimy zadbać też o to, aby zmniejszyć jej parowanie, a tym samym zwiększyć nawilżenie skóry. Barierę ochronną skóry, tworzy tłuszcz. Tzw. płaszcz lipidowy zawiera mieszankę różnych tłuszczów np. łoju z gruczołów łojowych czy lipidów, zawierających ciała tłuszczowe. Tę naturalną barierę ochronną jednak tracimy na skutek mycia ciała mydłem i chlorowaną wodą, bardzo niskich bądź wysokich temperatur, wiatru i wielu innych czynników. Wówczas skóra staje się szorstka i nieprzyjemna w dotyku. Na pomoc mogą ruszyć produkty spożywcze bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 i 6. Oleje roślinne – zwłaszcza lniany czy rzepakowy, oliwa z oliwek, orzechy, pestki dyni i słonecznika, nasiona lnu, a także cała gama ryb morskich to produkty, których nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Nie zapominajmy też o warzywach i owocach, które nawadniają organizm, zawierając duże ilości wody. To chociażby jabłka, arbuzy, ogórki czy marchew.

Istnieje także wiele suplementów diety, które dostarczają organizmowi kwasy omega czy równie ważny olej z wiesiołka, jednak pamiętajmy, że nic nie zastąpi zrównoważonej i rozsądnej diety. Podziękuje nam za nią nie tylko skóra, ale cały organizm poprzez zgrabniejsze ciało, bardziej skoncentrowany umysł, lepszą pamięć, większą energię czy brak problemów ze snem.

Podobnie jak tłuszcze od wewnątrz, tak i odpowiednie kosmetyki, stosowane na zewnętrzną warstwę skóry, zapobiegają parowaniu wody. Do przesuszonej skóry warto używać kremów, oliwek i balsamów posiadających składniki nawilżające i natłuszczające. Powinniśmy wybierać produkty, które w swoim składzie posiadają wazelinę, robione są na bazie parafiny czy lanoliny. Dobre działanie dla naszej skóry mają także produkty zawierające algi morskie oraz aloes, rośliny te bowiem magazynują wodę.

Gdy skóra woła o natychmiastową pomoc, po codziennej kąpieli można wysmarować ciało oliwką dla dzieci, która doskonale nawilża. Po odczekaniu kilku minut ciało należy wytrzeć ręcznikiem. Dla osób, które marzą o pięknie wyglądającej skórze, a nie mają czasu na codzienne rytuały wklepywania w ciało kremów nawilżających, producenci kosmetyków stworzyli nawilżające żele pod prysznic 2 w 1 z balsamem. Korzystajmy ze wszelkich możliwości i pamiętajmy, że warto zadbać o codzienną pielęgnację skóry. Jej dobra kondycja to nie tylko kwestia estetyczna, wpływa też na nasze zdrowie i samopoczucie.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy