Kanapki są nudne – jak często słyszysz to od swojego dziecka? Podpowiadamy, jak sprawić, by szkolne drugie śniadanie było pożywne, zdrowe i oryginalne.

Chyba każdy wie, że dla zdrowia, a także zgrabnej figury należy jeść pięć posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasu. Gdy nie przestrzegamy tych zaleceń organizm zaczyna magazynować tłuszcz, przez co tyjemy. Problem tycia coraz bardziej dotyka dzieci. Statystyki, także dla Polski, są alarmujące. Dzieci i młodzież nie tylko coraz mniej się ruszają – podwórkowe zabawy z przyjaciółmi zastąpiły gry komputerowe, ale też odżywiają się coraz gorzej. Fast foody, chipsy i słodycze to zmora dzisiejszych czasów. Rodzice również nie dają dobrego przykładu. Z braku czasu serwują gotowe, przez co szybkie do podania dania, sami jedzą nieregularnie, chwytając w ręce co popadnie.

Nowy rok szkolny jest doskonałym momentem, aby to w końcu zmienić. Przygotowanie zdrowego i smacznego posiłku wbrew pozorom nie zajmuje wiele czasu. Należy jedynie zwracać uwagę, co wkłada się do przysłowiowego garnka.

Twoje dziecko lubi frytki i chipsy? Zaserwuj mu pieczone frytki marchewkowe czy z pietruszki. Dodaj do tego dip zrobiony z jogurtu o niskiej zawartości tłuszczu. Ta przekąska smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie frytki znalazły się w śniadaniówce Twojej pociechy. Ze wspomnianych warzyw, ale także z cukinii czy dyni, na którą sezon właśnie się rozpoczął, można przygotować także pyszne placuszki. Miłą odmianą mogą być też placki z kaszy jaglanej czy owsianej.

Przygotowanie zdrowych ciastek, babeczek czy placków jest też dobrym sposobem na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem i rozbudzenie jego kreatywności. Dzieci na pewno chętniej zjedzą to, co same przygotują. Poza tym już na etapie tworzenia dania, dzieci będą mogły zadecydować, jakie smaki im odpowiadają i co chciałyby zjeść w szkole. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że drugie śniadanie nie zostanie oddane albo nie powróci do domu w nienaruszonym stanie.

Urozmaicanie posiłków to podstawa. Dlatego warto wciąż poszukiwać i inspirować się. Można chociażby zabawić się ze swym dzieckiem w kuchnie świata. Jednego dnia przygotujcie meksykańskie tacosy z dużą ilością warzyw i grillowanym kurczakiem, następnego dnia zawińcie japońskie sushi (jeśli obawiasz się surowej ryby użyj wędzonej), kolejnego zaś upieczcie włoską pizzę, na mące razowej i z dodatkiem sera light. Często właśnie zmiana składników z mniej zdrowych na te bardziej jest pierwszym dobrym krokiem ku zmianie na lepsze. Zastąp pszenne pieczywo żytnim, kupuj pełnoziarniste makarony, zapomnij o cukrze. Słodycz możesz zyskać dzięki takim produktom, jak stewia czy syrop z agawy.

Warto też pamiętać o codziennych porcjach warzyw i owoców, które każdy powinien zjeść w ciągu dnia. Dodajmy więc do lunch boxa nieco świeżych produktów. W szkole świetnie się sprawdzą jabłka, truskawki czy maliny. Z warzyw – ogórki czy rzodkiewki. Aby zachęcić dzieci do jedzenia takich produktów, można zaserwować je w atrakcyjny sposób – wycinając z nich wzorki czy też tworząc koreczki.

Przygotowując śniadaniówkę pamiętajmy, że jej zawartość musi być poręczna i łatwa w zjedzeniu. Dzieci zwykle jedzą drugie śniadanie na stojąco bądź siedząc na korytarzu, dlatego nie serwujmy im cieknących sosów czy potraw, które trzeba kroić.

A co do picia? Najlepiej sprawdzi się woda. Warto przyzwyczaić dziecko od najmłodszych, szkolnych lat do picia wody, gdyż nawyk ten zaprocentuje w przyszłości. Jeśli jednak Twoja pociecha woli do picia coś smakowego niech to będzie 100% sok owocowy, bez dodatku cukru.

Smacznego!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy