15 Lip

Praca w biurze – jak nie zwariować?

„Lato w mieście” w czasach szkolnych kojarzyło nam się ze zorganizowanymi zabawami i wycieczkami na miejski basen. A teraz słoneczne dni musimy spędzać w biurze. Warto więc zadbać o siebie i swoje otoczenie służbowe. Wówczas także i po wakacjach będzie nam łatwiej pracować za biurkiem.

Aby skupić się w godzinach pracy na obowiązkach, a jednocześnie czuć się swobodnie i bezpiecznie w otoczeniu zawodowym pamiętaj o tych zasadach:

Zasada nr 1

To, czym się otaczasz mówi, kim jesteś. Niezależnie od tego, czy siedzisz w osobnym pokoju z kilkoma osobami czy z całym działem w otwartej przestrzeni, zadbaj o to, żeby zaznaczyć swoją indywidualność. Nie zalecam obwieszania ścian ani zastawiania blatu stołu mnóstwem zdjęć rodzinnych. To może Cię tylko rozpraszać i skutkować niechcianymi pytaniami na temat Twojego życia prywatnego. Polecam natomiast zadbać o to, aby obok Twego miejsca pracy znalazła się jakaś pamiątka zawodowa. Może to być certyfikat w ramce, ważny dyplom lub kalendarz z kraju, w którym byłeś/byłaś służbowo. Na biurku możesz postawić zdjęcie z udanej imprezy integracyjnej swojego zespołu, a zamiast służbowej podkładki pod myszkę do komputera, połóż podkładkę kojarzącą się z udanym wystąpieniem konferencyjnym lub firmą klienta, z którą najlepiej układa Ci się współpraca. Zerkanie na tego typu przedmioty będzie uaktywniać pozytywne myśli związane z zawodowymi sukcesami, sprzyjając większej mobilizacji i wierze we własne siły, co jest szczególnie przydatne, gdy przychodzą gorsze dni.

Zasada nr 2

Porządek na biurku. Niezależnie od tego, czy jesteś sekretarką czy asystentem, nauczycielem, bankowcem czy drukarzem, miejsce, do którego zasiadasz w celu wykonywania zadań zawodowych musi być uporządkowane. Sterta papierów i teczek piętrzących się na blacie biurka dla kogoś z zewnątrz będzie sygnałem, że nie masz kontroli nad swoimi obowiązkami w pracy. Nieprofesjonalnie jest buszować między papierami, gdy ktoś prosi Cię o jakiś dokument, a Ty zaczynasz nerwowo przekładać rzeczy. Być może właśnie teraz, w okresie urlopowym znajdziesz czas, aby zająć się zaległościami.

Zasada nr 3

Ruch w bezruchu, czyli statyczne ćwiczenia możliwe do wykonywania także w biurze:

  •  ćwiczenie na mięśnie brzucha: siedząc za biurkiem ustawmy nogi równo na podłodze, tak aby w kolanach tworzył się kąt prosty. Następnie unieśmy stopy nad ziemią ok. 5-10 cm i przytrzymajmy je. W ten sposób wzmocnimy brzuch, który zniweluje bóle w kręgosłupie spowodowane siedzeniem oraz w niewidoczny sposób w godzinach pracy zadbamy o nasz wygląd w kostiumie kąpielowym na długo wyczekiwanym urlopie.
  • ćwiczenia na pośladki: kiedy czekamy w firmowej kuchni (aż zagotuje się woda na herbatę, aż podgrzeje się lunch w mikrofalówce lub aż zrobi się kawa w ekspresie) albo też kiedy stoimy przy kserokopiarce, napinajmy mięśnie pośladków. Bardzo proste i skuteczne. Takie regularne napinanie pomoże nam w rzeźbieniu tych części ciała, które najbardziej narażone są na obrośnięcie tkanką tłuszczową podczas pracy w trybie siedzącym.
  • ćwiczenia izometryczne: można wykonywać je przy biurku, w łazience, w windzie. Polegają one na naciskaniu jedną częścią ciała do stabilnego przedmiotu, napięciu mięśni, przytrzymaniu i następnie ich rozluźnieniu. Możemy na przykład położyć dłonie na blacie biurka, odsunąć się tak, aby całe ręce były wyprostowane, następnie pochylić luźno głowę w stronę klatki piersiowej i napiąć wszystkie mięśnie barków, grzbietu i lędźwi. Po kilkunastu sekundach rozluźniamy je. Warto to samo ćwiczenie powtórzyć kilka razy. Inne ćwiczenie to dociskanie tyłem głowy do ściany, stojąc do niej tyłem. Napięcie i rozluźnienie tej części ciała pomoże nam przy bólach kręgów szyjnych.

Powodzenia!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy