24 Maj

Koniec wymówek – ćwiczyć możesz wszędzie!

Nie ćwiczę, bo nie mam na to czasu – w odpowiedzi na tę wymówkę przygotowaliśmy kilka pomysłów na trening w ciągu całego dnia, które pomogą zachować dobre samopoczucie i równowagę w organizmie.

Po przebudzeniu

Nie potrafisz się zmusić, by wstać kilka minut wcześniej. To zrozumiałe, każda minuta snu jest bardzo cenna. Sen również jest niezwykle ważny. Wydaje ci się, że rano jest tyle rzeczy do zrobienia, że na pewno nie znajdziesz chwili na trening? Nie szukaj wymówki! Gdy wstaniesz z łóżka, zrób 20 przysiadów – zajmie ci to niecałą minutę, a korzyści są nieocenione: przyspieszysz metabolizm i zyskasz energię na cały dzień. To samo ćwiczenie możesz powtórzyć, gdy myjesz zęby. A gdy czekasz, aż w czajniku zagotuje się woda, wykonuj spięcia – to banalne ćwiczenie polega na unoszeniu się na palcach w pozycji stojącej. Dzięki temu trenujesz mięśnie łydek, ud i pośladków!

 

ćwiczenia z dzieckiem

W drodze do pracy

Powszechnie wiadomo, że dojazd do pracy do najłatwiejszych nie należy. Godzinę stoisz w korku, co chwilę nerwowo spoglądając na zegarek. Jeżeli masz alternatywę – wybierz rower! Po pierwsze oszczędzasz czas, bo omijasz korki. Po drugie – oszczędzasz pieniądze. Po trzecie i najważniejsze – trenujesz! Wzmocnisz mięśnie nóg, spalisz zbędne kalorie, poprawisz kondycję, a przede wszystkim poprawi się twoje zdrowie i humor. Jeżeli nie masz roweru, a do pracy jest niedaleko – wybierz poranny spacer. Dodatkowo dotlenisz organizm i zyskasz uśmiech na resztę dnia. A gdy dojeżdżasz tramwajem lub autobusem, warto wysiąść dwa przystanki wcześniej. I zapomnij o windzie – wchodząc po schodach poprawiasz kondycję i trenujesz pośladki!

 

Przy biurku

Siedząc przy biurku możesz jednocześnie wykonywać całą masę efektywnych ćwiczeń. Podstawowym są spięcia mięśni brzucha i pośladków. Po prostu zaciśnij mięśnie na kilka sekund, po czym zwolnij napięcie. Mając spięte mięśnie brzucha, możesz jednocześnie wykonywać skłony w bok – jakby schylając się po coś, co spadło na ziemię. Po jakimś czasie wejdzie ci to w nawyk! Może nie od razu wyrzeźbisz kaloryfer, ale po miesiącu na pewno zauważysz różnicę. Pod biurkiem można również bez problemu unieść nogi przed siebie – ćwiczenie to ma bardzo korzystny wpływ na stawy kolanowe. Warto się również na chwilę rozluźnić i wykonać okrążenia głową i ramionami.

 

Po pracy

Nie musisz się spieszyć, więc wybierz spacer przez pobliski park. A gdy już wrócisz do domu, pozwól sobie na chwilę relaksu – aktywnego. Wybierz się na rolki albo na basen. Jeżeli jednak wolisz zostać w domu, to przecież możesz wykonywać kilka zadań jednocześnie! Kręć hula-hopem i oglądaj ulubiony serial – wymodelujesz talię i zyskasz szczupły brzuch. Gotując obiad, znów wykonaj serię 20 przysiadów. Trzeba po prostu chcieć – to naprawdę nie jest trudne!

 

 

Ćwiczenia w domu

 

Znaj swój cel

Pamiętaj – najważniejsze to znać kierunek, w którym się zmierza. Myśl pozytywnie i nie poddawaj się, bo choć efekty nie przyjdą po dwóch tygodniach, to po czasie zobaczysz efekty. Nie ma drogi na skróty. A każdy kolejny dzień przyniesie tylko i wyłącznie satysfakcję, energię i uśmiech na twarzy. To twoja inwestycja w zdrowie!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy