Przejmij stery, trenuj silną wolę!

Dlaczego niektórym ludziom osiąganie sukcesu przychodzi tak łatwo, podczas gdy inni zawodzą na każdym polu? Kwestia genów, szczęścia, a może silnej woli? To właśnie w tej ostatniej pokładamy swoje plany i nadzieje. Zacznijmy od definicji.

  • Wola cecha charakteru umożliwiająca odpowiednie reagowanie, podejmowanie świadomych decyzji.
  • Siła – jest niezbędna do życia! Pozwala nam pokonywać wszelkie trudności, wytrwać w realizacji celów.

Z silną wolą nikt się nie rodzi i nikt nie nabiera jej ot tak, bez wysiłku! Każdy dzień to ciężka praca!

Jak ćwiczyć silną wolę?

Tam gdzie silna wola, tam asertywność i chęć zmian. To właśnie ona napędza nas do działania! Wyciąga z łóżka, motywuje do pracy. Niestety, owa idylla trwa do czasu. Prędzej czy później przychodzi moment słabości. Zaangażowanie zostaje wyparte przez lenistwo. Jak mu zaradzić? Jak trenować silną wolę? Odpowiedzi szukaj w poniższym tekście!

Trening silnej woli

Nie załamuj rąk! Nie użalaj się nad swoim losem, działaj! Większość z nas, stawiając przed sobą jakieś nowe cele załamuje się, gdy tylko coś idzie nie tak. Rzucenie palenia, przejście na dietę, zmiana pracy – na początku wszystko idzie jak z płatka. Jesteśmy zmotywowani, zaangażowani, nastawieni na sukces. Aż tu nagle pojawia się Lucyfer i niweczy wszystkie nasze plany. Zdrowe odżywianie schodzi na drugi plan, zostaje zastąpione przez słodycze i fast-foody. Pojawiają się smutek i żal. Czy słusznie? Potknięcia, gorsze dni – takie sytuacje są wpisane w naszą egzystencję. Chodzi o to, żeby się podnieść i zasuwać dalej! Jak zrobić? Najlepszym sposobem jest regularny trening silnej woli!

  1. Po co Ci to? Zastanów się, dlaczego chcesz trenować!
    Wiesz już, że chcesz wzmocnić silną wolę. Chcesz wytrwać w złożonym sobie postanowieniu: schudnąć kilka kilogramów, pokonać uzależnienie. Zanim zabierzesz się do pracy, zastanów się nad tym, dlaczego chcesz to zrobić. Poszukaj motywacji! Nie musisz niczego udowadniać! To kiepska zachęta. Zrób to dla siebie, dla swojego zdrowia i lepszego samopoczucia.
  2. Zadbaj o prawidłowe tempo. Czasami wolniej znaczy lepiej!
    Nie narzucaj sobie ekstremalnego tempa. Skrupulatnie opracuj plan działania. Pamiętaj! Każdy dzień przybliża Cię do celu!
  3. Bądź konsekwentny!
    Na początku może być naprawdę trudno – nie wystawiaj siebie na próby. Jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów, nie kupuj paczki ciastek i nie stawiaj jej na stole.
  4. Unikaj stresu!
    Stres to zły doradca. Działając pod wpływem emocji, trudno o rozsądne decyzje. Usiądź wygodnie w fotelu, weź głęboki oddech. Jeżeli to możliwe, wybierz się na krótki spacer – aktywność fizyczna niweluje złe emocje.
  5. Trzymaj się planu!
    Nie szukaj wymówek, działaj! Choćby się waliło i paliło, trzymaj się planu.
  6. Prowadź zrównoważony styl życia!
    Nie przejadaj się, dbaj o dietę, uprawiaj sport, wysypiaj się. Przemęczony organizm to nieproduktywny organizm.
  7. Bądź optymistą! Otaczaj się dobrymi ludźmi!
    Nie zakładaj, że Ci się nie uda! Pozbądź się ze swojego otoczenia wampirów energetycznych. To ludzie, którzy wypompowują z nas energię. Ograbiają nas chęci i motywacji do działania.

Trening silnej woli – kiedy zacząć?

Czym skorupka za młodu nasiąknie – Paul Tough w swojej rewolucyjnej pozycji „Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata” dowodzi, że warto trenować już od najmłodszych lat. Przeprowadzone przez niego badania wykazały, że osoby z silną wolą zdobywają lepsze stopnie, mają szansę na dobrze płatną pracę, są bardziej otwarte, mają pogodne nastawienie, rzadziej chorują i żyją dłużej.

Co się stanie, jak zaczniesz trenować? Wady i zalety

Co się stanie, jak zaczniesz nad sobą pracować? Pozytywów jest co niemiara. Trudno mówić o jakichkolwiek wadach.

  • Dokończysz to, co sobie zaplanowałeś!
  • Będziesz bardziej produktywny!
  • Nabierzesz niesamowitej pewności siebie!
  • Przestaniesz przejmować się niepowodzeniami!
  • Będziesz silny!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *