Upalne dni dla wielu kobiet oznaczają spuchnięte nogi i stopy. Zdradzamy sposoby, które pomogą pozbyć się uczucia ciężkości i pozwolą odetchnąć zmęczonym nogom.

Spuchnięte stopy, kostki, nogi to problem niejednej kobiety. Ciąża, nadwaga, siedzący tryb życia, zła dieta, różne choroby, a nawet obcisłe ubrania. Jest wiele przyczyn tej dolegliwości. Jednak opuchlizna pojawia się znacznie częściej, gdy temperatura wzrasta. Latem nasz organizm, aby utrzymać stałą temperaturę ciała, musi walczyć z przegrzaniem i odwodnieniem. Dlatego, przede wszystkim, zaczyna gromadzić wodę w tkance podskórnej i to stąd pojawiająca się opuchlizna. Dodatkowo, gdy jest gorąco krew wolniej krąży przez rozszerzone żyły. Przypadłość ta nie jest zależna od wieku czy od tuszy. Jak zatem wspomóc organizm w trudnych dniach? Oto kilka sprawdzonych metod.

  • Najlepszą z nich jest oczywiście picie dużej ilości wody. Pomoże pozbyć się toksyn z organizmu i nadmiaru wody, powodującej opuchliznę. Warto też zadbać o odpowiednią dietę bogatą w magnez. Koniecznie należy unikać słodkich napojów gazowanych oraz potraw z dużą ilością soli, bowiem zatrzymują one wodę w organizmie.

  • Jeśli pracujesz latem i spędzasz kilka godzin w pozycji siedzącej za biurkiem czy kierownicą samochodu ryzyko wystąpienia opuchlizny jest znacznie większe. Zadbaj o to, aby co jakiś czas robić sobie przerwę w pracy i rozprostować nieco nogi. Jeśli możesz przejść się na inne piętro skorzystaj ze schodów zamiast z windy. Siedząc co jakiś czas dobrze jest pokręcić kostką i poruszać palcami u stóp, aby pobudzić krążenie. Warto zadbać też o podnóżek, który sprawi, że nogi będą nieco wyżej. Gdy puchną nogi należy unikać zakładania nogi na nogę.

  • Należy zadbać także o odpowiedni strój. Obcisłe spodnie nie są wskazane, lepiej nosić luźne, przewiewne ubrania. Również należy unikać uciskających skarpetek. Kobiety noszące cienkie podkolanówki czy stopki powinny wybierać te bez uciskowe. Lepiej unikać także butów na obcasie oraz z cienkimi paseczkami, które będą wrzynać się w stopy.

  • Po powrocie do domu weź od razu prysznic, który ochłodzi organizm. Dobrze jest polewać nogi naprzemiennie ciepłą i zimną wodą. Taki zabieg pobudza krążenie krwi, a także dobrze schłodzi nogi. Podczas kąpieli można też skorzystać z odpowiednich peelingów czy szczotek masujących, które również idealnie pobudzają krew. Jeśli puchną Ci stopy, możesz moczyć je w wodzie z sokiem z cytryny. A następnie wykonać masaż.

  • Po kąpieli połóż się na jakiś czas z nogami uniesionymi w górze i opartymi o ścianę. Pozwoli to wrócić krwi, która przez cały dzień pod wpływem siły grawitacji spływała w dół, a przez złe krążenie nie mogła przetransportować się z powrotem ku górze.

  • Kładąc się spać, zrób sobie naturalny okład np. z rozgniecionych liści kapusty czy schłodzonych w lodówce plasterków ziemniaka. Takie produkty skutecznie ściągają opuchliznę i dają ukojenie zmęczonym nogom.

Jeśli jednak domowe sposoby nie przyniosą efektów, a opuchlizna będzie utrzymywać się dłużej. Konieczna jest wizyta u lekarza. Opuchlizna może być spowodowana nie tylko upałami, ale również chorobami żył czy tarczycy. Takich dolegliwości nie można bagatelizować.

Facebook Comments

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy