Szczupła sylwetka na wiosnę

Podobno każdy moment jest dobry na rozpoczęcie odchudzania, jednak wiosna wydaje się tym najlepszym. Stragany zapełniają się warzywami i owocami, a coraz dłuższe dni zachęcają do ruchu na świeżym powietrzu. Jednak tym, co najbardziej mobilizuje nas do działania, są zbliżające się wakacje! Krótkie spódniczki, szorty, bluzki odsłaniające ramiona – każdej kobiecie zależy na tym, by wyglądać w nich dobrze. Jak to zrobić?

Jak schudnąć na wiosnę?

Nie ma się co oszukiwać, chłodne miesiące nie sprzyjają dbaniu o sylwetkę. Śnieg, deszcz, plucha – komu by się chciało wychodzić z domu? Czas wolny spędzamy w towarzystwie koca i czekolady. Na efekty tych spotkań nie trzeba będzie długo czekać. Wiosnę witamy zwykle z nadbagażem! Statystyczna Polka budzi się z zimowego snu o kilka kilogramów cięższa. Na szczęście istnieje wiele sposobów na redukcję wagi. Sprawdź, jak schudnąć na wiosnę!

Dieta

Wbrew temu co mogłoby się wydawać, odchudzanie jest bardzo proste. Nie wymaga ono posiadania żadnej tajemnej wiedzy czy ogromnych restrykcji! Nie trzeba się głodzić, liczyć kalorii, trenować do upadłego! Można stracić na wadze, jedząc ulubione potrawy! Przestrzeganie zasad Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej pozwoli nam pozbyć się zimowych kilogramów – bez głodu czy wymyślnych diet. Jeżeli zależy Ci na tym, aby schudnąć bez efektu jojo, zastosuj się do następujących wskazówek!

  • Zadbaj o regularność! Codziennie spożywaj 3-5 posiłków.
  • Unikaj produktów wysokoprzetworzonych – słodycze, fast-foody i inne.
  • Zatroszcz się o różnorodność! Sięgaj po produkty z różnych grup. W Twoim jadłospisie nie może zabraknąć dobrych węglowodanów, wysokiej jakości tłuszczów oraz nabiału.
  • Pamiętaj o błonniku! Błonnik odgrywa istotną rolę w odchudzaniu – reguluje apetyt, zwiększa poziom sytości, usprawnia pracę jelit. Znajdziesz go w warzywach, owocach, produktach z pełnego przemiału.
  • Nawadniaj się! Każdego dnia wypijaj ok. 2 litrów płynów. Zrezygnuj ze słodkich napojów. Postaw na wodę, herbatki ziołowe.

Aktywność fizyczna

Nie trzeba ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć! Istnieje wiele innych form aktywności fizycznej. Wiosna sprzyja ruchu na świeżym powietrzu. Jazda na rowerze, bieganie, nordic walking, roli. Postaraj się trenować 2-3 razy w tygodniu przez 30-60 minut. Możesz też gimnastykować się w domu, chociażby z Anną Lewandowską czy Ewą Chodakowską. Na topie jest również Monika Kołakowska i jej 30-dniowe wyzwanie.

Pielęgnacja ciała

Ciało po zimie nie wygląda najlepiej – skóra jest sucha, szara i matowa. Włosom również brakuje blasku. Wiosna to idealny moment na to, aby o siebie zadbać. Wprowadzając w życie kilka prostych zasad, szybko wrócimy do formy. Warto robić regularne peelingi, stosować balsamy ujędrniająco-wyszczuplające, wykonywać naprzemienny prysznic. Jeżeli budżet Ci na to pozwala, skorzystaj z zabiegów medycyny estetycznej – endermologia, karboksyterapia, vacum.

Regeneracja

Zmęczenie jest jednym z częstszych skutków odchudzania. Zmiana nawyków żywieniowych wymaga nie lada zaangażowania. Nic dziwnego, że po pewnym czasie dopada nas stagnacja. Sen pozwoli Ci ją przezwyciężyć! Nocny odpoczynek to najlepszy i najtańszy sposób na regenerację – szczupłą sylwetkę! Osoby, które śpią 6-8 godzin na dobę rzadziej mają ochotę na tuczące przekąski – słodycze i fast-foody.

Podsumowanie

Wiosna to dobry czas na odchudzanie. Stopniowo wprowadzone zmiany pozwolą nam pozbyć się dodatkowych kilogramów – ochronią przed efektem jojo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *