Idzie wiosna, a z tym wiążą się również marzenia o pięknie wyglądającej sylwetce oraz poprawie swojej kondycji, abyśmy mieli siłę do szaleństw na świeżym powietrzu. Jednym ze sposobów na zadbanie o te aspekty jest trening interwałowy.

Co to jest?

Trening interwałowy, to taki rodzaj ćwiczeń, w trakcie którego przeplatane są intensywności wykonywania ćwiczeń – moment, w którym wykonywany trening jest mniej intensywny, traktowany jest tutaj jako odpoczynek. Jest to bardzo ciężki, jednocześnie jednak bardzo efektywny – w zaledwie kilka minut treningu możemy osiągnąć zadowalające efekty. Wykonując taki trening regularnie, już po 2-3 tygodniach możemy zauważyć pierwsze zmiany – poprawienie kondycji, spadek wagi ciała czy ujędrnienie.

O czym pamiętać?

Ten rodzaj treningu może przynieść wiele dobrego, jednak bez odpowiedniego przygotowania, może nam również zaszkodzić. Dlatego, przed rozpoczęciem ćwiczeń nie wolno zapomnieć o solidnej rozgrzewce, która przygotuje nasze mięśnie, ścięgna oraz stawy do intensywnego treningu. Drugą istotną sprawą to czas trwania ćwiczeń – powinno to być 5 – 25 minut – im bardziej zaawansowani jesteśmy, tym nasz organizm może dłużej wytrzymać, jednak nie wolno przesadzić. Ważne jest również odpowiednie odżywianie przed wysiłkiem – powinien zawierać białka i węglowodany.

Zalety treningu interwałowego

Ta metoda przede wszystkim pozwala na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej – mimo, że trening jest krótki, jest bardzo intensywny, spalanie kalorii odbywa się tutaj również po zakończeniu ćwiczeń, w trakcie regeneracji organizmu. Poza tym, znacznie poprawia naszą kondycję i to w bardzo krótkim okresie, a poza tym pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Dodatkowymi atutami jest fakt, że treningi są krótkie i proste, dlatego idealnie nadadzą się dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu, a mimo to, chcą być aktywni fizycznie.

Zagrożenia

Mimo ogromnych zalet związanych z redukcją tkanki tłuszczowej, tego rodzaju treningu nie poleca się osobom, które borykają się z nadwagą, osobom po kontuzjach, również tym, którzy chorują na nadciśnienie, posiadającym chorobę serca, płuc, czy zupełnym nowicjuszom, jeśli chodzi o aktywność fizyczną. Trening interwałowy bowiem, to ćwiczenia, które wymagają maksimum wysiłku, angażują intensywnie mięśnie oraz wystawiają na próbę wydolność naszego organizmu. Źle wykonywane ćwiczenia mogą doprowadzić do pojawienia się kontuzji, dlatego, jeżeli dopiero zaczynacie swoją przygodę z treningiem, najlepiej jeśli będziecie go wykonywać pod okiem doświadczonego trenera.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy