Wielkimi krokami zbliża się wiosna. Z jednej strony to powód do radości, z drugiej jednak strony istnieje ryzyko, że dopadnie nas przesilenie wiosenne. Jak sobie z nim poradzić?

Zima bywa długa i trudna. Dlatego zdarza się, że w okresie, w którym przypada jej koniec, a początek wiosny, czujemy się osłabieni, zmęczeni, brakuje nam chęci do życia. To właśnie pierwsze objawy przesilenia wiosennego. Po zimie brakuje nam słońca, organizm jest przemęczony, bowiem większość czasu o tej porze roku spędzamy w domu. Jesteśmy niedotlenieni, mniej aktywni, a metabolizm zwalnia. To nic dziwnego, że czujemy brak energii. Z wiosennym przesileniem można jednak walczyć.

Zacznij żyć aktywnie

Nic tak nie pobudza organizmu do działania, jak porządna dawka aktywności. Jeżeli więc, przez zimę odpuszczałaś sobie siłownię czy fitness, teraz jest dobry czas, aby zacząć tam uczęszczać. Coraz więcej słońca i wyższe temperatury pozwalają również na częstsze wychodzenie z domu – w związku z tym weź rodzinę na niedzielny spacer, wycieczkę rowerową, albo wspólnie pobiegajcie. Sami zobaczycie, że poprawi się Wasze samopoczucie. Dodatkowym atutem będzie poprawa wyglądu naszej sylwetki – a do lata przecież już niedaleko!:)

Jedz zdrowo

Urozmaić swój jadłospis. W zimie niektóre owoce i warzywa są ciężko dostępne, dlatego nie spożywamy ich w takich ilościach jak np. w lecie. Zamień ciężkostrawne posiłki, na lekkie, pełnoziarniste produkty. Ogranicz słodycze, sól. Nie zapominaj o dostarczeniu organizmowi odpowiednich witamin –  zwłaszcza o witaminę D – której przez zimę nie dostarcza nam słońce, a organizm wciąż się jej domaga, a także witaminę C, A czy E. Odporność poprawią również kwasy Omega 3, które znajdziesz w rybach czy olejach roślinnych.

Nie można również zapominać o odpowiednim nawadnianiu – dzięki temu nie tylko poprawimy swoje samopoczucie, ale również oczyścimy organizm z toksyn. Pamiętaj więc, aby pić odpowiednią ilość płynów, warto również postawić na świeżo wyciśnięte soki czy zmiksowane koktajle.

Zrelaksuj się

Odpowiednia ilość snu, nie przepracowywanie się oraz relaks pozwolą Ci na odzyskanie energii, zregeneruje zmęczony organizm. Dobrze sprawdzi się weekendowy wypad, czy aromatyczna kąpiel w olejkach eterycznych. Każdej nocy pozwól sobie, na najlepiej 8 godzin snu, a w ciągu dnia – jeżeli to możliwe – na krótką drzemkę. Pozwoli Ci się to uspokoić i odprężyć. Dzięki temu poprawi się Twoje codzienne samopoczucie, a uśmiech na dobre zagości na Twojej twarzy.

Bądź pozytywnie nastawiona

Uśmiech od samego rana i pozytywne nastawienie, również pozwolą pozbyć się zmęczenia. Dzięki temu Twój dzień od razu stanie się lepszy. Atmosfera w pracy, także jest bardzo istotna. Jeżeli pracujesz w milszym otoczeniu, od razu lepiej się czujesz J

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy