Każdy chodził kiedyś do szkoły, wiele osób obecnie studiuje i uczęszcza na różnego rodzaju kursy. Powiększa się także liczba osób, która pracuje głównie umysłowo. Wszyscy oni potrzebują wysokiej sprawności umysłowej, a najczęstszym pytaniem, jakie pada to: jak zachować sprawność umysłu, zminimalizować zmęczenie i zwiększyć szybkość uczenia się?

Co do zalet picia odpowiednich ilości wody w kontekście utrzymania równowagi naszego organizmu, nawadniania go przed i po wizycie na siłowni czy basenie oraz zwykłego gaszenia pragnienia, nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak nie wszyscy wiedzą, że woda jest także niezbędna do zachowania sprawności uczenia się i koncentracji.

Jak udowodniły badania naukowe, woda odpowiedzialna jest za energetykę naszego organizmu, tzn. umożliwia i poprawia przepływ impulsów elektrycznych pomiędzy komórkami, a więc wpływa na działanie naszego układu nerwowego. Dlatego eksperci zalecają, aby przed wzmożonym wysiłkiem umysłowym, wypijać małymi łykami szklankę wody mineralnej.

Dla naszego mózgu ważne są zarówno fizyczne właściwości, jak i chemiczny skład wody. Zawarte w niej pierwiastki mogą wspomóc nasz mózg w pracy, w szybkości reakcji na bodźce, zapamiętywaniu i poziomie koncentracji. Najważniejszym z nich wydaje się być magnez, który odpowiedzialny jest za produkcję wysokoenergetycznych związków niezbędnych do funkcjonowania układu nerwowego. Jego niedobór może powodować rozdrażnienie, spadek koncentracji i efektywności pracy naszego mózgu. Niestety, w obecnych czasach jesteśmy skazani na długotrwały stres i przepracowanie, co w istotny sposób wpływa na ubytki w poziomie magnezu w naszym organizmie. Niezbędna jest więc suplementacja, którą możemy przeprowadzić pijąc wodę dodatkowo wzbogaconą w magnez np. wodę mineralną z magnezem Jurajska. Jest to wygodniejszy i przyjemniejszy (a poza tym tańszy!) sposób niż przyjmowanie suplementów diety w formie tabletek i kapsułek dostępnych w aptekach i sklepach.

Podsumowując, by zachować sprawność, koncentrację i usunąć zmęczenie naszego umysłu, przed wysiłkiem umysłowym wypijajmy szklankę wody mineralnej, najlepiej tej z magnezem. A więc książki, długopisy i komputery w dłoń, a do tego szklanka wody. Na zdrowie!

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy