Powszechnie wiadomo, że woda jest niezbędna do zachowania równowagi naszego organizmu. Na rynku dostępnych jest wiele wód mineralnych, z których możemy wybrać te, które najbardziej nam odpowiadają. Pozostaje jeszcze pytanie – woda gazowana czy niegazowana?

Co z tą wodą?

Woda mineralna wpływa na nasz organizm pozytywnie nie tylko od wewnątrz, ale również od zewnątrz. Odpowiednie nawadnianie wiele znaczy także dla urody, m.in. wpływa dobrze na cerę oraz spowalnia procesy starzenia się skóry. Wśród wielu ludzi panuje przekonanie, że woda gazowana jest mniej zdrowa niż naturalna woda niegazowana, a także bardziej kaloryczna. Nie do końca jest to prawda. Woda gazowana to ta, która nasycona jest dwutlenkiem węgla. Możemy wyróżnić jej trzy rodzaje: niskonasycone – czyli takie, których stężenie CO2 wynosi mniej niż 1500mg/l, średnionasycone – o stężeniu od 1500 – 4000 mg CO2/l oraz wysokonasycone – tutaj stężenie dwutlenku węgla wynosi ponad 4000 mg/l. Często zdarza się, że wodę gazowaną uważa się za „gorszą”, właśnie przez wzgląd na zawartość dwutlenku węgla, który może podrażnić śluzówkę żołądka i jelit czy utrudnić wchłanianie się pokarmu. Jednakże oba rodzaje wód są odpowiednim napojem do picia, ale niektóre osoby powinny unikać picia wody gazowanej, są to m.in. osoby, które miewają problemy gastryczne, kobiety w ciąży czy małe dzieci. W tym wypadku najlepiej wybrać naturalną wodę mineralną, niegazowaną. Żadnych obostrzeń nie ma w przypadku tej drugiej wody, jest ona odpowiednia dla każdego, w każdym wieku. Mimo wszelkich zarzutów kierowanych ku wodzie gazowanej, można dostrzec też plusy tego napoju. Po pierwsze, wiele osób uważa, że smak wody gazowanej jest o wiele lepszy niż jej niegazowanej odpowiedniczki. Poza tym udowodniono, że woda zawierająca dwutlenek węgla lepiej orzeźwia i gasi nasze pragnienie. CO2 dzięki moczopędnym działaniom wspomaga również wypłukiwanie z naszego organizmu wszelkich bakterii.

Jak wybrać odpowiednią wodę?

Przy wyborze odpowiedniej wody powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kryteriów, m.in. na:

  • wiek
  • poziom wysiłku fizycznego
  • przebyte choroby
  • stan zdrowia

Prócz tego powinniśmy również kierować się własnymi preferencjami smakowymi – jeśli nie lubimy wody niegazowanej, na pewno o wiele zdrowszym wyborem będzie woda gazowana aniżeli inne gazowane i dodatkowo słodzone napoje. Z kolei, jeśli z jakichś względów nie możemy spożywać wody zawierającej dwutlenek węgla, możemy spróbować dodać do niegazowanej wody cytrynę, limonkę lub inne owoce, które nieco osłodzą napój. Poza tym producenci wód wychodzą aktualnie naprzeciw oczekiwaniom klientów tworząc wody smakowe – wiele rodzajów znajdziemy np. w ofercie wody Jurajska – np. cytrynowa, truskawkowa, jabłkowa czy grejpfrutowa.

Picie wody jest zdrowe i należy o tym pamiętać – dlatego staraj się sięgać po nią jak najczęściej, zwłaszcza teraz, kiedy na zewnątrz panuje upał i nasz organizm szybciej się odwadnia.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy