Latem z odwodnieniem organizmu walczymy każdego dnia. Wówczas oczywiste wydaje nam się picie dużych ilości wody. Zimą możliwość odwodnienia dla wielu osób może brzmieć nieprawdopodobnie. A jednak. Niezależnie od pory nasz organizm domaga się wody!

Zimą, choć temperatura na dworze zachęca bardziej do wypicia gorącej herbaty, nasze zapotrzebowanie na wodę jest tak samo duże jak w trakcie pozostałych pór roku. Zatem niezależnie od tego czy na dworze jest ciepło czy zimno warto sięgać codziennie po przynajmniej 2 litry wody. Najlepiej aby była to woda mineralna, średniozmineralizowana. Dostarczy ona bowiem potrzebnych składników mineralnych, jednocześnie nie naruszając równowagi elektrolitycznej w organizmie. Dlaczego warto mieć przy sobie zawsze butelkę wody?

Przebywanie w mocno ogrzewanych, a tym samym suchych pomieszczeniach, sprawia, że tracimy bardzo dużą ilość płynów w organizmie, które mogą doprowadzić do odwodnienia. Towarzyszyć nam wówczas będą bóle i zawroty głowy, zmniejszona koncentracja, zmęczenie czy zmniejszenie chęci do pracy. A także podwyższone ciśnienie krwi, bóle stawów, żołądka i większa podatność na infekcje.

Zwykle taki zestaw symptomów utożsamiamy ze zmianą pory roku. Jednak może się okazać, że gdy dostarczymy odpowiedni poziom wody naszemu organizmowi, objawy te szybko ustąpią. Wodę w czasie zimy należy pić małymi łyczkami, powoli, ale często. Woda dobrze wówczas nawilży błony śluzowe, które są o tej porze roku narażone na duże przesuszenie.

To jednak nie wszystkie korzyści jakie, dzięki wodzie, odniesie nasz organizm. Odpowiednia ilość płynów wzmacnia także naszą odporność przed zakażeniami wirusowymi oraz pozwala regulować temperaturę naszego ciała, sprawiając, że utrzymuje się ona na stałym poziomie niezależnie od warunków zewnętrznych. Jest również nośnikiem substancji odżywczych i wspomaga organizm w pozbywaniu się toksyn.

Dzięki tak ogromnemu oddziaływaniu wody, nawet zimą możemy utrzymać zdrowie, a także piękną cerę, nawilżoną skórę i lśniące włosy. Żadne odżywki, kremy czy preparaty nie zapewnią tak zdrowego wyglądu, jak woda. Ponieważ nawilża ona organizm od wewnątrz, utrzymując tym samym odpowiedni poziom nawodnienia.

Woda pita zimą pozwala także utrzymać szczupłą sylwetkę. To chyba jedno z największych zimowych utrapień, nie tylko kobiet. W mroźne miesiące zwykle każdemu przybywa kilka kilogramów. Dzieje się tak ze względu mniejszą aktywność na świeżym powietrzu i spowolnienie metabolizmu. W zimne dni zwiększa się chęć sięgnięcia po niezdrowe przekąski i słodycze, typowe jest także podjadanie między posiłkami. Jeśli to dla Ciebie nic nowego warto przeprowadzić pewien eksperyment. Nasz mózg bardzo często bowiem interpretuje pragnienie jako głód. Stąd zimą, gdy zmniejszamy ilość spożywanej wody, możemy chcieć zjeść więcej niż zwykle. Dlatego, gdy następnym razem poczujesz chęć na przekąskę, spróbuj najpierw wypić szklankę wody. Jeśli uczycie głodu po kilkunastu minutach minie, zaspokoisz prawdziwą potrzebę swojego organizmu. Nie staraj się jednak zastępować wodą niezbędnych Ci posiłków, jeśli głód nie ustępuje koniecznie trzeba coś zjeść.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy