Niestety upalne letnie dni mamy już za sobą, a wraz ze zbliżającą się wielkimi krokami zimą, wiele osób zaprzestaje picia odpowiedniej ilości wody. Jak powinniśmy nawadniać swój organizm w jesienne i zimowe dni?

Wraz z odłożeniem na dno szaf okularów przeciwsłonecznych i strojów kąpielowych, bardzo wiele osób przestaje zwracać uwagę na regularne nawadnianie swojego organizmu, uważając, że brak upałów usprawiedliwia mniejsze spożycie wody i innych płynów. Jednak jest to jeden z największych błędów, który w poważny sposób zaburza równowagę naszego organizmu.

Nawadnianie od wewnątrz

W jesienno-zimowym okresie, spożycie płynów utrzymujących odpowiedni poziom nawodnienia naszego organizmu nie powinien w znaczący sposób odbiegać od ilości płynów przyjmowanych w letnie dni. Oczywiście oprócz wody możemy pić także zieloną herbatę oraz soki owocowe i warzywne, które zapewnią porcję niezbędnej wody, dodatkowo wzbogaconej o cenne minerały i witaminy, szczególnie ważne w okresie wzmożonej podatności na różnego rodzaju infekcje. Ważne jest także spożywanie wody mineralnej, np. z oferty wód Jurajska, do której dla urozmaicenia możemy dodać naturalne niedosładzane soki z czarnego bzu, dzikiej róży czy cytryny, które zawierają pokaźną ilość witaminy C i składników zapobiegających przeziębieniom i grypie. Ważnym składnikiem jest także miód, którego łyżkę możemy rozpuścić w szklance niegazowanej wody mineralnej, dostarczając organizmowi kompletu składników odżywczych. Unikajmy jednak gotowych słodzonych napojów, kawy, która działa moczopędnie oraz alkoholu, który odwadnia nasz organizm. Przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, pozwoli naszemu organizmowi zachować równowagę oraz nawilżyć wysuszone błony śluzowe.

Nawadnianie od zewnątrz

Równie ważnym aspektem zimowego dbania o nasz organizm jest nawadnianie go od zewnątrz. Mroźne suche, zimowe powietrze, wysusza naszą skórę w szczególności skórę dłoni i twarzy. Ważne jest, abyśmy zamienili kremy stosowane do tej pory na te zimowe. Zawierają one więcej substancji tłuszczowych, które nawilżają naszą skórę i tworzą cienką powłokę chroniącą naszą cerę przed suchym i mroźnym powietrzem.

O czym musimy pamiętać?

Na koniec, warto powtórzyć i zapamiętać najważniejsze rady na nadchodzącą zimę:

  • Pijmy przynajmniej kilka szklanek wody dziennie
  • Wodę możemy wzbogacić dodatkiem naturalnego miodu, soków owocowych i warzywnych oraz herbatami (ziołowymi, owocowymi i zielonymi)
  • Unikajmy kawy i alkoholu
  • Pamiętajmy o nawilżaniu i ochronie naszej skóry.
Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy