21 Sty

Przechadzając się wzdłuż sklepowych półek, bardzo często wybieramy produkty, które przyciągają naszą uwagę ceną bądź opakowaniem. Jednak w każdym przypadku, również przy wyborze wody, powinniśmy kierować się informacjami zawartymi na etykiecie.

Odczytując, zawarte drobnym drukiem, informacje na opakowaniu i tym właśnie kluczem, kierując się przy wyborze produktów spożywczych, możemy być pewni, że dostarczymy naszemu organizmowi to, czego naprawdę potrzebuje. Nie zatrujemy go zbędnymi ulepszaczami, wzmacniaczami smaku i dużą ilością chemii. Odkąd zapanowała moda na zdrowe jedzenie, wiedzą o tym, choć niestety nie zawsze pamiętają, niemal wszyscy.

Jednak etykieta i skład, powinny być dla nas również wyznacznikiem, jeśli chodzi o wybór  wody.  Nie sięgajmy po pierwszą z brzegu, albo taką której opakowanie nam się podoba, bądź której marka jest nam znana. Wybierajmy, odpowiedzialnie, tą która jest najlepsza dla naszego zdrowia. Woda wszak może poprawić nasze samopoczucie, sylwetkę i kondycję organizmu. Warto więc poświęcić chwilę w sklepie i wybrać odpowiednią.

Na początek powinniśmy wiedzieć, jak rozróżniać rodzaje wód, jaki jest ich skład, jakich minerałów dostarczają. I czy w ogóle dostarczają. Bardzo często, sięgając po butelkę z wodą mylimy jej rodzaj. Dorosłe osoby powinny pić wodę mineralną, nie zaś źródlaną. To pierwsza rzecz jaką należy sprawdzać na etykiecie. Pomocną podpowiedzią przy rozpoznaniu powyższych rodzajów wód są chociażby certyfikaty, świadczące o tym, że wodę można podawać dzieciom. W takim wypadku możemy być pewni, że mamy do czynienia z wodą źródlaną. Tę lepiej odstawmy na półkę.

Jednak na tym nie koniec wyborów. Bowiem nawet wody, które w nazwie mają człon mineralne, nie zawsze posiadają odpowiednią dla naszego organizmu ilość pierwiastków. Tylko wody mineralne średnio- oraz wysokozmineralizowane mają właściwy dla dorosłego człowieka skład. Pijąc takie wody możemy mieć pewność, że odpowiednio uzupełnimy braki minerałów w diecie. Zwłaszcza, że te zawarte w wodzie są bardzo dobrze przyswajane przez organizm. Z tego względu, dobór odpowiedniej wody mineralnej jest niezwykle istotny i pomocny, gdy cierpimy na niedobór składników mineralnych. Nie można jednak zwracać uwagi jedynie na sumę ogólną wszystkich zawartych w wodzie minerałów, istotna jest także ilość poszczególnych pierwiastków w niej zawartych. Najlepiej wybierać te wody, które są bogate w wapń i magnez, bo tych pierwiastków najczęściej brakuje w naszej diecie. A są one niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania chociażby układu krążenia. Jednak, tak jak w każdym aspekcie, także i w tym, nadmiar jest szkodliwy. Zbyt duża ilość niektórych składników mineralnych może źle wpłynąć na nasze samopoczucie. Dlatego, jeśli nie mamy poważnych problemów zdrowotnych, a wodę chcemy pić codziennie, w zalecanych dawkach, najlepiej sięgnąć po tę średniozmineralizowaną. Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Powinniśmy także uważać na zawartość sodu w wodzie. Z jednej strony, sód odpowiada za regulację objętości wszystkich płynów w naszym organizmie oraz zwiększa wydzielanie soków trawiennych. Z drugiej, jego nadmiar jest bardzo niekorzystny dla osób, które zmagają się z nadciśnieniem krwi, niewydolnością serca, problemami z nerkami, a także obrzękami. Sód sprzyja bowiem zatrzymywaniu wody w organizmie. Dlatego, zwłaszcza osoby zmagające się z powyższymi problemami, powinny sięgać po wodę niskosodową. Czyli taką, gdzie sodu jest mniej niż 20mg/l.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy