Złość, smutek, irytacja, zadowolenie albo niezadowolenie – praca może wywoływać w nas wiele emocji. Stres i zmęczenie może sprawić, że będziemy zachowywać się nienaturalnie, a przez to możemy zostać źle odebrani. Dobrze jest więc nauczyć się panować nad swoimi emocjami i w każdej sytuacji zachować „zimną krew”.

Niemożliwa jest całkowita eliminacja napięcia związanego z pracą, możemy próbować je jednak minimalizować oraz próbować wypracować w sobie określone reakcje na stres. Stracenie kontroli nad sobą jest tym, czego nie chcesz, a już zwłaszcza będąc w pracy. Kiedy czujesz, że targają Tobą złe emocje, spróbuj zastosować techniki, które pomogą je zwalczyć!

Policz do dziesięciu

Wiele sytuacji w pracy może powodować gromadzenie się w Tobie złości – nie pozwól na to. Kiedy ktoś lub coś Cię zdenerwuje, zanim coś powiesz, weź głęboki wdech i policz do dziesięciu. Nie brzmi to zbyt wyszukanie, ale działa! Pozwoli Ci się uspokoić, ochłonąć i zebrać myśli.

Myśl pozytywnie

W momencie, w którym coś nie idzie po Twojej myśli nie załamuj się i nie pokazuj tego dookoła – w niczym Ci to nie pomoże. Zamknij na chwilę oczy i powiedz sobie w myślach, że z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Przywołaj wspomnienie, które wywołuje w Tobie pozytywne emocje, sprawi to, że staniesz się bardziej zrelaksowana i wprawisz się w lepsze samopoczucie.

Zrób sobie przerwę

Kiedy czujesz, że nie możesz już wytrzymać i zaraz wybuchniesz, wyjdź na przerwę. Posiedź chwilę na świeżym powietrzu, pozwól, aby Twój mózg się dotlenił, a nerwy uspokoiły. Dzięki temu nie wyładujesz na nikim swojej złości, a to pozwoli na uniknięcie niepotrzebnego konfliktu.

Nie reaguj od razu

Słowa krytyki mogą sprawić, że od razu chcemy zareagować – najczęściej agresywnie. To sprawia, że przez chwilę czujemy się lepiej, jednak po dłuższej chwili czujemy się gorzej niż gdybyśmy w ogóle nie zareagowali. W gniewie reagujemy zbyt nerwowo, wypowiadamy słowa, których tak naprawdę nie chcemy powiedzieć, żeby potem tego żałować. Poczekaj więc chwilę i przemyśl to, co usłyszałaś na spokojnie – dopiero kiedy się uspokoisz będziesz wiedziała, jak rzeczywiście chcesz zareagować.

Odpręż się

To, jak reagujemy na różne sytuacje wynika również z tego, jak wygląda nasz styl życia. Kiedy żyjemy w ciągłym stresie i nie możemy się odprężyć, jesteśmy zmęczeni, a to wprawia nas w rozdrażnienie. Pamiętaj więc o tym, aby w domu się zrelaksować, odstresować – może warto zapisać się na treningi jogi? Nie zapomnij też o zdrowej diecie i nawet, jeśli się odchudzasz sięgnij czasem po czekoladę – podnosi ona poziom serotoniny i endorfin w naszym mózgu, co przyczynia się do poprawy nastroju.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy