Zdrowa cera to marzenie wszystkich kobiet... szczególnie tych, które codziennie zmagają się z jej niedoskonałościami. Maseczki, kremy, toniki, peelingi, wizyty u kosmetyczki – aby ocalić naszą skórę podejmujemy przeróżne kroki. Okazuje się jednak, że głównym powodem naszych dermatologicznych problemów może być po prostu nieodpowiednia dieta.

„Skóra funkcjonuje jak zwierciadło przedstawiające nam to, co dzieje się w organizmie” –  czytamy w książce “The Beauty Detox Solution” autorstwa amerykańskiej dietetyczki Kimberly Snyder. Trudno o bardziej trafne podsumowanie głównych funkcji, jakie pełni ten niezwykle specyficzny organ.

Jakie zadania pełni skóra?

Skóra  odzwierciedla ogólną kondycję naszego organizmu. Jeśli wewnątrz dzieje się nienajlepiej, jednym z objawów naszych problemów zdrowotnych bywa właśnie wyraźne pogorszenie jej stanu.

Przez skórę wydostają się wszelkie toksyny i produkty przemiany materii. Stanowi ona wielką zaporę pomiędzy środowiskiem zewnętrznym, a tym, co wewnątrz organizmu człowieka: chroni przed wirusami,  promieniowaniem słonecznym, różnicami temperatur i substancjami chemicznymi. To w niej następuje także produkcja witaminy D.

Odpowiednia dieta kluczem do sukcesu!

W dzisiejszym świecie niemal codziennie nieświadomie szkodzimy swojej skórze – przebywamy w klimatyzowanych pomieszczeniach, palimy papierosy, robimy makijaż, niedosypiamy, serwujemy sobie kąpiele słoneczne, a ponadto  żyjemy w ogromnym stresie. Trudno zatem oczekiwać dermatologicznych cudów, nawet jeśli stosujemy kosmetyki z najwyższej półki.  Jedyną gwarancją zdrowej skóry jest jej wewnętrzne wsparcie.

Przejrzyj listę składników, których najbardziej potrzebuje twoja skóra. To one chronią ją przed uszkodzeniami, regenerują naskórek, zapewniają jej zdrowy wygląd, a niektóre działają nawet przeciwtrądzikowo.

Przeciwutleniacze znajdziesz je m.in. w owocach leśnych: borówkach i jeżynach.

Kwasy tłuszczowe omega-3zawierają je m.in. niektóre ryby (np. łosoś), orzechy włoskie oraz nasiona lnu.

Witamina Aznajdziesz ją m.in. w tranie oraz w pomarańczowych warzywach i owocach zawierających beta-karoten.

Cynk (pomaga zwalczyć trądzik!) – jego źródłem są m.in. podroby, wołowina, jagnięcina, ostrygi, przegrzebki i ziarna dyni.

Wodanawadnianie skóry to podstawa. To dzięki niej usuwane są produkty przemiany materii, a składniki odżywcze docierają do naszych komórek.

Bardzo istotny jest także ogólny przebieg procesu trawienia.  Aby go usprawnić, należy spożywać produkty, które stanowią źródło enzymów trawiennych oraz ogólnie wspomagają trawienie – np. surowe owoce i kiszoną kapustę.

Jakich produktów należy unikać?

Słodycze (głównie czekolada!) insulina umożliwia komórkom przyswajanie cukrów, a wzmożone działanie trzustki sprzyja trądzikowi oraz przyspiesza tworzenie się zmarszczek.

Przetworzone tłuszcze spożywczenp. oleje (kukurydziany i rzepakowy) powodują stany zapalne w organizmie, które wyraźnie uszkadzają skórę  – szkodliwe enzymy niszczą kolagen i elastynę.

Alergenyproblemy ze skórą to także objaw alergii pokarmowej. Za najbardziej alergiczne uznaje się produkty mleczne, pomidory oraz gluten.

 

 

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy