14 Maj

Zwykle desery nie sprzyjają dbaniu o linię. Zawierają dużo cukru, wysokoprzetworzonej mąki, a często również tłuszczu. Jednak drobne modyfikacje składu mogą sprawić, że słodkie przekąski nie tylko staną się zdrowe, ale wręcz pomogą w kształtowaniu sylwetki. Oto 5 smacznych propozycji dla każdego miłośnika słodkości.

1. Kruche ciasteczka z masą serową i owocami

1-Kruche-ciasteczka-z-masaE-serowaE-i-owocami

Składniki (na około 3-4 duże ciasteczka):
– 3-4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
– 1 duża łyżka oleju kokosowego
– 150g lekkiego twarogowego serka homogenizowanego
– 1 łyżeczka naturalnego miodu
– 1 żółtko
– 75g jagód
– 150g truskawek
– ok 100ml wody
– szczypta soli
– stewia

Przygotowanie
Mąkę, szczyptę soli i rozkruszoną stewię (około 7-10 tabletek) mieszamy na stolnicy. Olej kokosowy rozgrzewamy i dodajemy do mąki. Zagniatamy na formę kruszonki. Dodajemy żółtko i ponownie zagniatamy. Gotową masę owijamy folią i umieszczamy na 30 minut w lodówce. Ze schłodzonego ciasta formujemy cienkie placuszki i wylepiamy nimi duże foremki do babeczek (środek pozostawiamy pusty). Nakłuwamy ciasto widelcem i pieczemy przez około 15 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza. Następnie ciepłe babeczki delikatnie wyjmujemy z foremek i pozostawiamy na pergaminie do ostygnięcia.

Żelatynę rozpuszczamy w około 50ml gorącej wody, mieszamy z serkiem i rozkruszoną stewią (około 2-3 tabletki), a następnie odstawiamy na około 15-20 minut. Gotową masę serową umieszczamy w schłodzonych babeczkach. Dodajemy pokrojone truskawki oraz jagody.

Podgrzewamy 50ml wody (powinna być ciepła, ale nie gorąca), dodajemy miód, mieszamy, a następnie polewamy gotowe babeczki. Ciasteczka umieszczamy na 30 minut w lodówce.

Kaloryczność (Całego przepisu – 3-4 dużych babeczek): 375kcal
Białko: 21g
Tłuszcz: 15g
Węglowodany: 39g

2. Imbirowe bezy ze stewią

2-Imbirowe-bezy-ze-stewiaE

Składniki:
– 4 białka jaja
– 10-12 tabletek stewii
– 1 łyżeczka cukru
– szczypta soli
– szczypta suszonego imbiru

Przygotowanie:
Białka z dodatkiem odrobiny soli ubijamy na sztywną pianę, dodając stopniowo rozkruszoną stewię, imbir oraz cukier (najlepiej w formie cukru pudru). Ubitą pianę przekładamy do woreczka z odciętym jednym końcem, a następnie wyciskamy niewielkie porcje na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Uformowane bezy umieszczamy w piekarniku nagrzanym do temperatury około 70-100 stopni Celsiusza. Uchylamy drzwiczki i suszymy przez około 1 godzinę. Bezy powinny pozostać w piekarniku aż do ostygnięcia. Przepis można wzbogacić o cynamon, kakao, a nawet ostrą paprykę chilli!

Kaloryczność (całej porcji): 84kcal
Białko: 16g
Tłuszcz: 0g
Węglowodany: 5g

3. Twarożek z owocami i migdałami

3-Twarozek-z-owocami-i-migdaami

Składniki:
– 150g chudego twarogu
– 2 łyżki kefiru o obniżonej zawartości tłuszczu
– 1/2 filiżanki borówek amerykańskich
– 1/2 kiwi
– filiżanka truskawek
– 1 łyżeczka soku z limonki
– 10 migdałów
– stewia

Przygotowanie:
Mieszamy dokładnie 2-3 tabletki rozgniecionej stewii, kefir, sok z limonki oraz twaróg. Dodajemy pokrojone kiwi, truskawki oraz borówki, a następnie posypujemy siekanymi migdałami.

Kaloryczność: 259kcal
Białko: 30g
Tłuszcz: 11g
Węglowodany: 10g

4. Zdrowe Brownie

4-Zdrowe-Brownie

Składniki (na 4 duże kawałki):
– 4 białka
– 1 żółtko
– 2 łyżeczki oleju kokosowego
– filiżanka otrębów
– 3/4 filiżanki pełnoziarnistej mąki orkiszowej
– 4 kostki gorzkiej czekolady
– 2 łyżeczki gorzkiego kakao
– 3 łyżki jogurtu naturalnego
– 1 filiżanka czekoladowych płatków pełnoziarnistych
– stewia, cynamon
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Białka ubijamy na pianę. Żółtko łączymy z olejem, jogurtem, kakao, mąką, otrębami i proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszamy (w razie konieczności podlewamy odrobinę letnią wodą). Dodajemy cynamon, rozgniecioną stewię (około 15-20 tabletek) oraz pokruszoną czekoladę. Mieszamy z ubitą pianą. Formę na ciasto wykładamy papierem do pieczenia. Wlewamy połowę masy, posypujemy równomiernie czekoladowymi płatkami i zalewamy pozostałą częścią masy. Pieczemy w piekarniku przez około 45 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
Przepis można dowolnie urozmaicić, dodać bakalie, imbir lub orientalny napar z trawy cytrynowej

Kaloryczność (jednego kawałka): 149kcal
Białko: 29g
Tłuszcz: 19g
Węglowodany: 77g

5. Dietetyczne naleśniki z malinami

5-Dietetyczne-nalesniki-z-malinami

Składniki:
– 5 łyżek mąki żytniej
– 3 białka jaj
– 1 łyżeczka naturalnego kakao
– 100ml naturalnego mleka sojowego
– szczypta cynamonu
– 100g lekkiego jogurtu greckiego
– duża filiżanka mrożonych malin
– stewia

Przygotowanie:
Stewię (6-10 tabletek) kruszymy i łączymy z mlekiem. Dodajmy kakao, cynamon, mąkę oraz białka jaj ubite na pianę, a następnie dokładnie mieszamy. Gotowe ciasto umieszczamy w lodówce na 5 minut. W tym czasie 3/4 malin miksujemy z jogurtem i pokruszoną stewią (1-2 tabletki). Dodajemy pozostałą część malin.

Z ciasta smażymy cienkie naleśniki (na patelni teflonowej lub z wykorzystaniem odrobiny oleju kokosowego). Gotowe naleśniki polewamy sosem malinowym i zawijamy.

Kaloryczność: 267kcal
Białko: 19g
Tłuszcz: 3g
Węglowodany: 41g

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy