26 Wrz

Chcesz kupić nowy komputer, pojechać na egzotyczne wakacje, jeździć lepszym samochodem, kupić przepiękne mieszkanie, ale... nie stać cię jeszcze na to. Zamiast wkurzać się, że nie możesz tego mieć już dziś, przygotujmy wspólnie plan na to, jak zwiększyć twoje zyski, znaleźć oszczędności i zarabiać więcej.

Gdy przyjrzysz się już swoim finansom (wiesz, na co wydajesz i ile) najwyższa pora, aby skoncentrować się na stworzeniu nowego narzędzia do zarabiania pieniędzy. Aby je stworzyć odpowiedz sobie teraz na następujące pytania, a odpowiedzi koniecznie zapisz na kartce: co najlepiej robię? Co potrafię? Co mi wspaniale wychodzi? Za co ludzie mnie najczęściej chwalą? Co jest moją pasją? Jakie czynności sprawiają mi prawdziwą radość? Teraz przyjrzyj się wszystkim tym rzeczom, które wypisałaś. W jakim biznesie czy w jakiej pracy idealnie sprawdzają się twoje umiejętności i talenty? W jakich firmach możesz realizować swoją pasję? Jakie znasz (albo znalazłaś w internecie) osoby lub firmy, które mają podobną pasję i zarabiają na niej? Jak one to robią? Może warto byłoby do nich napisać i po prostu zapytać, jak rozwinęły swoją działalność? Nie znam cię jeszcze osobiście (choć mam nadzieję, że kiedyś będziemy mięli okazję się poznać). Jestem jednak pewna, że z tego, co wypisałaś, można stworzyć co najmniej kilka źródeł dochodu. Trzeba więc dokładnie przyjrzeć się twoim odpowiedziom, przeanalizować każde słowo, każdy pomysł zawsze zadając sobie pytanie: jak mogę na tym zarobić i jak inni już na tym zarabiają?

Byłam ostatnio na spotkaniu z Jakubem Bączkiem, fenomenalnym polskim przedsiębiorcą (którego będziesz mieć okazje poznać osobiście na naszych konferencjach Skrzydła Sukcesu) i usłyszałam tam wspaniałe pytanie: jak sądzisz, kto stoi na czele twojej firmy? „Jak to, kto? No wiadomo, że ja“ – pomyślałam. „Wszyscy ci, którzy twierdzą, że na czele ich firmy stoi szef – tłumaczył Jakub – muszą jak najszybciej wywalić tego szefa! Na czele każdej firmy zawsze, ale to zawsze stoją klienci. Bowiem tylko i wyłącznie klienci dostarczają firmie pieniądze. To oni są pracodawcami i szefami.” Podchodząc do zwiększania zysków w ten sposób będzie ci o wiele łatwiej. Zastanów się jednak teraz (gdy oczywiście masz już jakiś pomysł na dodatkowe zajęcie, na którym możesz zarobić dodatkowe pieniądze), kto jest twoim idealnym klientem. Jakie osoby będą korzystać z twoich usług? Wyobraź sobie dokładnie tę osobę, która jest twoim idealnym klientem i wypisz jak najwięcej jej cech.

Zdradzę ci mój sposób na zwiększanie zysków. Za każdym razem, gdy wpadnie mi do głowy jakiś pomysł na kolejną firmę lub projekt, wdrażam go stopniowo. Najpierw przygotowuję prostą stronę internetową i testuję produkt czy usługę na grupie znajomych, potem klientów, cały czas udoskonalając swój pomysł. Głupotą jest bowiem inwestować duże pieniądze w coś, co nie wiadomo jak odbierze rynek (moim zdaniem większość firm upada właśnie z tego powodu). Lepiej pokornie pytać o opinie użytkowników danego produktu czy usługi i słuchać ich odpowiedzi na pytanie: „co byś jeszcze udoskonaliła w tym produkcie albo co można zrobić, aby to działało lepiej lub przyniosło ci jeszcze więcej korzyści?” Jeśli zapytasz o to ludzi, zdziwisz się, jak wspaniałe rozwiązania ci podsuną.

Ludzie są bowiem filarem wielkich zysków. Znam niewiele osób, które dorobiły się jakichś wielkich pieniędzy samotnie. Prawdę mówiąc, nie znam nikogo takiego. Wszyscy milionerzy, z którymi miałam przyjemność rozmawiać mają jedną cechę, która mnie bardzo zaskoczyła: dużo pokory. Uważają oni, że członkowie ich zespołu w danej dziedzinie są od nich lepsi, sprytniejsi i mądrzejsi. Ludzie bogaci gromadzą wokół osoby lepsze od siebie. Niestety duża część osób, która zaczyna działać w biznesie jest wyznawcą religii: „Jestem Bogiem, sam sobie pomogę”, czyli wszystko wiedzą i robią lepiej. Nic bardziej mylnego. Jeśli po (albo w trakcie) czytana tego artykułu wpadnie ci do głowy jakiś pomysł na zarabianie, nie próbuj od razu wszystkiego zrobić sama. Lepiej zlecić pewne czynności osobom, które się na tym dobrze znają. Tym bardziej, że z niektórymi firmami spokojnie można się umówić na współpracę barterową, procent od twoich przychodów przez jakiś czas w zamian za wykonanie jakichś drogich usług czy o wiele niższe ceny. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, stworzyłam w tym roku nowy zawód w Polsce: swatkę biznesową, czyli osobę (a obecnie już kilkadziesiąt osób), których zadaniem jest łączenie ze sobą klientów z firmami, więc jeśli masz jakikolwiek pomysł i szukasz partnerów biznesowych, inwestora czy firm do realizacji tego przedsięwzięcia lub chcesz znaleźć jakiś fajny pomysł na zwiększenie swych zysków, z wielka radością służę ci pomocą. Kontakt do mnie znajdziesz w internecie.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Najnowsze tematy